Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

قیمت جهانی نفت کمتر از ۹۸ دلار شد

شنبه، 22 شهریور 1393 | Article Rating
قیمت نفت در جریان معاملات هفته گذشته به روند نزولی خود ادامه داد و در پایان معاملات هفته به ۹۷ دلار و ۱۱ سنت در هر بشکه رسید.

در حالی که بازار نفت از ضعیف ترین وضعیت 2 سال اخیر خارج شده، اما نگرانی ها در مورد تقاضای ضعیف و فزونی عرضه در کنار تقویت دلار همچنان بر قیمت ها سایه انداخته است، قیمت نفت برنت روز جمعه در بالای 98 دلار باقی ماند.
بازار نفت برنت این هفته چندان گرم نبود و قیمت آن در روز پنجشنبه به رقم 96 دلار و 72 سنت، یعنی پایین ترین قیمت 2 سال اخیر رسید.
بر اساس این گزارش، قیمت نفت برنت برای تحویل در ماه اکتبر روز جمعه با  97 سنت کاهش مواجه شد و به 97 دلار و 11 سنت رسید. نفت برنت بیشترین کاهش هفتگی از یک هفته منتهی به اول آگوست تاکنون را پشت سر گذاشت.
قیمت نفت خام امریکا نیز پس از کاهش یک دلار و 16 سنتی در جلسه قبل، دیروز با 43 سنت افزایش به 93 دلار و 26 سنت رسید.
تحلیلگران گفتند، بازار پس از رسیدن به پایین ترین قیمت ها در یکی دو سال اخیر، اکنون اندکی از حمایت برخوردار شده است.
به دنبال انتشار گزارش ماهیانه آژانس بین المللی انرژی که در آن آمده بود ضعیف شدن مصرف در اروپا و چین موجب کاهش قابل توجه رشد تقاضای جهانی شده است، بازار نفت روز پنجشنبه شاهد حجم زیادی از معاملات بود.
این گزارش مهر تاییدی بر وضعیتی بود که در کل فصل تابستان بر بازار فیزیکی نفت خام هجوم آورده بود. تقاضای ضعیف از سوی پالایشگاه های اروپا و آسیا همچنان قیمت های فیزیکی را تحت فشار قرار داده و موجب فزونی نفت موجود در بازار در حوزه آتلانتیک شده است. در نتیجه تجار بشکه های نفت را ذخیره کرده اند.
آژانس بین المللی انرژی پیش بینی خود از رشد تقاضا برای نفت در سال 2014 را 150 هزار بشکه کاهش داد و به 900 هزار بشکه رساند. همچنین پیش بینی رشد تقاضا برای سال 2015 نیز با 100 هزار بشکه کاهش به 1.2 میلیون بشکه در روز رسید.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها