Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

ایران رکورددار تعطیلات رسمی در جهان

دوشنبه، 24 شهریور 1393 | Article Rating

آمارهای ارائه شده از سوی یک موسسه تحقیقاتی نشان می دهد ایران بیشترین میزان تعطیلات رسمی را در جهان دارد و ۱۹ روز تعطیلات رسمی ایران در سال بیشتر از ۸ روز تعطیلات رسمی در انگلیس و ۱۰ روز در آمریکاست.

موسسه تحقیقاتی مرسر طی گزارشی به بررسی میزان تعطیلات رسمی در کشورهای مختلف جهان پرداخته است.

بر اساس این گزارش کشور عربی امارات که مرکز جذب کارگران خارجی در جنوب خلیج فارس است یکی از کمترین تعطیلات رسمی را در مقایسه با سایر کشورها  دارد. کارگران اماراتی در طول سال تنها از 9 روز تعطیلی رسمی برخوردارند که کمترین میزان تعطیلات رسمی در بین کشورهای خاورمیانه و آفریقا به شمار می رود.

اما کارگران و کارمندان در کشورهای مجارستان، انگلیس و هلند در سال یک روز تعطیلی کمتری دارند یعنی فقط 8 روز در سال را تعطیلند.

بر اساس تقویم سال 93 ایران در سال 19 روز تعطیل رسمی دارد که در مقایسه با آمار ارائه شده از سوی موسسه مرسر بیشترین رقم تعطیلات یک کشور در سال است.

مرسر افزود: کارگران هندی و کلمبیایی با داشتن 18 روز تعطیلات رسمی در سال کم کارترین کارگران جهان به شمار می روند. این در حالی است که کارمندان مکزیکی با 7 روز تعطیلات سالانه کمترین تعطیلات را دارند.

در بین کشورهای اروپایی، فنلاند و اسپانیا با 15 و 14 روز بیشترین و مجارستان، انگلیس و هلند با 8 روز کمترین تعطیلات را دارند.

کشور اتریش دارای 12 روز تعطیلات رسمی است، در حالی که تعداد روزهای تعطیل سال در سوئد، ایتالیا، فرانسه و دانمارک 11 روز است.

کارگران کشورهای بلژیک، لوکزامبورگ، نروژ و پرتغال نیز 10 روز  سال را تعطیل هستند.

در آلمان به طور معمول9 روز در سال تعطیل است، اما این رقم در بین ایالت های مختلف متغیر است و این رقم گاهی تا 13 روز نیز می رسد.

در مرکز و شرق اروپا، ترکیه با 14.5 روز بیشترین تعطیلی را دارد و پس از آن روسیه با 14 و اسلواکی با 13 روز تعطیلی قرار دارند. جمهوری چک و لیتوانی هر دو با 12 روز تعطیلی، کرواسی با 11 روز، لهستان و اوکراین با 10 روز و صربستان و رومانی با 9 روز در رده های بعدی قرار دارند.

در آمریکای شمالی، کانادا بیشترین تعداد روزهای تعطیل سال (11) را داراست، اما این رقم در ایالت های مختلف متفاوت است.

دولت فدرال آمریکا 10 روز تعطیلی رسمی دارد، اما کارمندان بخش خصوصی  ملزم به رعایت این تعطیلات نیستند.

آمریکای لاتین بهشت کارمندان کم کار و تنبل جهان به شمار می رود. کلمبیا با 18 روز بیشترین و مکزیک با 7 روز کمترین تعطیلات این منطقه از جهان را به خود اختصاص داده اند. آرژانتین و شیلی هم 15 روز و برزیل نیز 12 روز تعطیلی دارند.

در منطقه آسیا و اقیانوسیه، هند (به همراه کلمبیا) با 18 روز بیشترین تعطیلات جهان را به خود اختصاص داده است. استرالیا و زلاند نو نیز 9 و 11 روز در سال تعطیل اند.

کشورهای تایلند و کره جنوبی 16 روز در سال تعطیلات رسمی دارند، در حالی که تعداد روزهای تعطیل ژاپن به 15 می رسد. کشورهای مالزی، اندونزی و فیلیپین 14 روز، پاکستان،  13 روز و هنگ کنگ و تایوان 12 روز تعطیلی دارند.

ویتنام با 10 روز تعطیلی کمترین تعداد تعطیلات رسمی را در این منطقه داراست. تعداد روزهای تعطیل سال در چین و سنگاپور نیز 11 روز است.

بر اساس این گزارش: «کشورهایی که می خواهند سرمایه گذاری بیشتری را جذب کنند، سعی می کنند مولد بودن و دسترسی به نیروی کار بیشتر را نشان بدهند. بطور مثال، پرتغال در طرحی برای افزایش میزان بهره وری و ارسال پیامی به سرمایه گذاران خارجی احتمالی، 4 روز از 14 روز تعطیلات رسمی خود را کاهش داده است.»

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها