Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
پرونده فساد در معادن روی میز کمیسیون نود
 

پرونده فساد در معادن روی میز کمیسیون نود

ﺳﻪشنبه، 25 شهریور 1393 | Article Rating
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: این کمیسیون فساد برخی مسوولان در معادن رسیدگی می‌کند.

محمدعلی پورمختار با اشاره به رسیدگی پرونده فساد در مالکیت معادن در کمیسیون اصل 90 خاطرنشان کرد: ارزش معادن کشور ما کمتر از نفت نیست و با وجود شرایطی که امروز از نظر اقتصادی در کشور حاکم است، حتی از نفت هم مهمتر است، زیرا با فرآوری در داخل و جلوگیری از خام فروشی و تاسیس کارخانجات فرآوری، می‌توانیم معادن خود را غنی و ثروت بسیار زیادی را برای کشور کسب کنیم.

پورمختار ادامه داد: متاسفانه در سالهای گذشته، توجه به این بخش بسیار کم بوده و یا اصلا به آن توجهی نشده است؛ لذا رسیدگی به این موضوع به عنوان پرونده بسیار مهمی در کمیسیون اصل 90 مطرح است.

وی با بیان اینکه از نظر مصداقی پرونده‌های بسیاری درباره اعطای امتیاز معادن به خانواده‌های افراد بانفوذ به کمیسیون ارسال شده است، تصریح کرد: این پرونده‌ها در کمیسیون اصل 90 در حال رسیدگی است اما پرونده یکی از مدیران دولتی که معدنی را به نام همسرش ثبت کرده بود، پس از بررسی‌ها متوجه شدیم که خلافی در زمینه تشریفات انتقال معدن رخ داده است.

نماینده ناظر مجلس در شورای عالی مبارزه مفاسد اقتصادی افزود: فردی که می خواهد معدنی را مالکیت کند باید سابقه معدن‌داری، امکانات و تجهیزات کافی داشته باشد تا بتواند حق بهره‌برداری از معدن را کسب کند که قطعا کمیسیون اصل 90 در این پرونده ها این موارد مدنظر قرار خواهد داد.

وی ادامه داد: بحث کمیسیون اصل 90 از این موضوع فراتر است. معدن باید به کسی داده شود که سابقه معدن داری داشته باشد در عین حال به این فرد اجازه صادرات مواد خام نباید داد.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس تصریح کرد: پس فردی که می‌خواهد صاحب معدنی شود باید قدرت سرمایه‌گذاری برای فرآوری مواد معدنی را داشته و دولت و بانکها نیز پس از محرز شدن توانایی این فرد، باید کمک کنند تا ارزش افزوده بسیاری برای کشور داشته باشد.

تصاویر
  • پرونده فساد در معادن روی میز کمیسیون نود
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها