Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

قیمت جهانی طلا به ۱۲۱۰ دلار در هر اونس رسید

ﺳﻪشنبه، 15 مهر 1393 | Article Rating
پس از به راه افتادن موج برداشت سود در بازار دلار، قیمت جهانی طلا روندی صعودی در پیش گرفت و در معاملات امروز سه شنبه به ۱۲۱۰ دلار در هر اونس رسید.

پس از به راه افتادن موج برداشت سود در بازار دلار، قیمت طلا با حفظ بخش عمده ای از افزایش قیمت جلسه قبل خود، در بالای 1200 دلار باقی ماند، اما خوش بینی به اقتصاد آمریکا و احتمالا افزایش نرخ بهره، همچنان باعث نگرانی سرمایه گذاران است.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز به 1210 دلار در هر اونس رسید که این رقم نسبت به روز گذشته 2 دلار افزایش داشته است. قیمت طلا در معاملات روز گذشته تا 1183 دلار هم پایین آمد اما در ادامه معاملات روندی صعودی را در پیش گرفت. قیمت فلز زرد دیروز 1.3 درصد افزایش یافت که بیشترین افزایش یک روزه در 2 ماه اخیر بود.
اما قیمت طلا هنوز فاصله چندانی با 1183 دلار و 46 سنت یعنی پایین ترین رقم از ژوئن 2013 تاکنون که دیروز به ثبت رسیده ندارد. این رقم به دنبال انتشار آمارهایی قوی از بازار کار آمریکا به ثبت رسید.
ویکتور تیانپیریا، تحلیلگر موسسه ای ان زد در این باره به رویترز گفت: «این افزایش قیمت موقتی است و قیمت طلا احتمالا در طی چند ماه آینده پایین تر خواهد آمد.»
وی افزود: «دلار در مدت زمانی کوتاه، راه درازی را پیموده است، بنابراین ما شاهد برداشت سود هستیم. اما روند کلی بازار دلار، افزایش ارزش آن است.، بنابراین این موجب فشار بر قیمت طلا خواهد شد.»
قیمت دلار پس از کاهش حدودا یک درصدی در جلسه قبل، روز سه شنبه اندکی نسبت به سبد ارزهای معتبر جهانی افزایش یافت و علائمی از تثبیت شدن را از خود نشان داد.
شاخص دلار در طی 12 ماه هفته گذشته به صورت متوالی افزایش داشته و در روز جمعه پس از انتشار آمارهای قوی از بازار کار آمریکا به بالاتر از بیشترین رقم 4 سال اخیر رسید.
آمارهای قوی تر اقتصادی می تواند ارزش دلار را بالاتر ببرد و فدرال رزرو را متقاعد سازد تا نرخ بهره را در اواسط سال 2015 بالا ببرد، اقدامی که می تواند به بازار طلا لطمه بزند.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها