Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

افزایش 11 دلاری قیمت جهانی طلا

ﺳﻪشنبه، 22 مهر 1393 | Article Rating
در حالی که نگرانی ها نسبت به چشم انداز رشد اقتصادی جهان بیشتر شده است قیمت طلا در معاملات امروز ۱۱ دلار افزایش یافت و به ۱۲۳۴ دلار در هر اونس رسید.

همزمان با افزایش نگرانی ها از چشم انداز رشد اقتصاد جهانی که منجر به کاهش ارزش سهام و دلار شد، قیمت طلا روز دوشنبه در آسیا به میزان قابل توجهی افزایش یافت.
ارزش سهام های آسیایی روز دوشنبه به پایین ترین رقم در 7 ماه گذشته رسید، در حالی که قیمت نفت نیز در نزدیکی پایین ترین رقم 5 سال اخیر قرار گرفت. طلا اغلب سرمایه گذاری ای جایگزین در مقایسه با دارایی های پر ریسک تر نظیر سهام به شمار می رود.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز ابتدا به 1237 دلار و 30 سنت، یعنی بالاترین رقم حدودا 5 هفته اخیر رسید، اما سپس اندکی تعدیل شد و با 11 دلار رشد نسبت به جلسه قبل به 1234 دلار و 20 سنت رسید.
اولین افزایش قیمت طلا در روز دوشنبه در ساعات اولیه آسیایی اتفاق افتاد، یعنی زمانی که نقدینگی در بازار کم بود. بازار ژاپن که معمولا در ساعات اولیه روز آسیایی فعال است، امروز تعطیل بود.
یک تاجر فلزات گرانبها در هنگ کنگ گفت: «با توجه به تحت فشار قرار گرفتن شاخص های بازار بورس و ارزش دلار و اظهار نظرهای مقامات فدرال رزرو آمریکا که در پایان هفته گذشته منتشر شد، به نظر می رسد که بازار طلا شاهد اندکی افزایش خواهد بود.»
وی افزود: «ما انتظار داریم که قیمت ها به ناحیه 1240 تا 1250 دلار برسد.»
نگرانی ها از وضعیت اقتصاد جهانی در طی چند روز گذشته و پس از انتشار آمارهای ضعیف از عملکرد اقتصادی اروپا و کاهش پیش بینی رشد از سوی صندوق بین المللی پول، افزایش یافته است.
مقامات فدرال رزرو همچنین از وضعیت اقتصاد جهانی ابراز نگرانی کرده اند که این موضوع می تواند بر زمان افزایش نرخ بهره در آمریکا تاثیر بگذارد. تاخیر در افزایش نرخ بهره، علامتی مثبت برای بازار طلا به شمار می رود.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها