Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

نفت ۴ دلار سقوط کرد

شنبه، 26 مهر 1393 | Article Rating
قیمت جهانی نفت در معاملات هفته گذشته ۴ دلار کاهش یافت و هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات هفته در برابر ۸۶ دلار و ۱۶ سنت معامله شد.

به دلیل حاکم شدن این حس بر بازار نفت که کاهش 25 درصدی قیمت نسبت به بالاترین رقم امسال زیاده از حد بوده است، قیمت نفت برنت دیروز افزایش یافت. قیمت نفت خام آمریکا نیز تغییر اندکی را شاهد بود.
نفت برنت، دیروز بخشی از چهارمین کاهش قیمت هفتگی متوالی خود را جبران کرد. موسسه گلدمن ساکس در گزارشی اعلام کرد، کاهش اخیر قیمت ها «خیلی زیاد و خیلی زود» بوده است. در حالی که بانک های مختلف از جمله بی ان پی پاریباس و بانک آمریکا پیش بینی کرده اند که این مسیر کاهشی ممکن است به زودی به اتمام برسد، بازار نفت در حال جبران کاهش شدید قیمت هاست.
بیل او گردی، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «فعالان بازار احتمالا بدترین حالت را تصور کرده اند.» برای نفت وست تگزاس اینترمدییت «حدس من این است که ما در سطح بالای 80 دلار باقی خواهیم ماند. اما اگر قیمت ها مجددا به 80 دلار برسد من تعجب نخواهم کرد.»
بر اساس این گزارش، قیمت نفت برنت برای تحویل در ماه دسامبر، در پایان معاملات دیروز بازار لندن با 34 سنت افزایش به 86 دلار و 16 سنت رسید. قیمت نفت برنت روز پنجشنبه قبل از افزایش 0.8 درصدی به 82 دلار و 60 سنت رسید که بالاترین رقم 4 سال اخیر بود. قیمت ها در این هفته 4.5 درصد(معادل 4 دلار) و در سال جاری 22 درصد کاهش را شاهد بوده اند.
قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه نوامبر نیز با 5 سنت افزایش به 82 دلار و 75 سنت رسید. روز پنجشنبه قیمت نفت خام آمریکا برای اولین بار از سال 2012 تاکنون به زیر 80 دلار رسید، اما در پایان معاملات روزانه 1.1 درصد افزایش یافت.
اختلاف قیمت نفت برنت و نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه دسامبر به 4 دلار و 10 سنت رسید.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها