Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

جایگزینی واردات با دیوار بلند تعرفه محکوم به شکست است

یکشنبه، 27 مهر 1393 | Article Rating

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت با تاکید بر اینکه سیاست جایگزینی واردات با دیوار بلند تعرفه‌ای در عصر جهانی شدن محکوم به شکست است، خواستار برنامه ریزی دولت برای الحاق به سازمان جهانی تجارت شد.

به گزارش استیل ایران به نقل از خبرنگار مهر، ولی الله افخمی راد امروز در مراسم روز ملی صادرات با تاکید بر ضرورت در نظر گرفتن فضای با ثبات برای توسعه صادرات غیرنفتی کشور، گفت: در یک فضای بی ثبات و غیرعادلانه نمی توان توسعه صادرات را شاهد بود این در شرایطی است که امروزه هیچ کشوری را سراغ نداریم که از شاخص های قابل قبول و استدلالی در کشور خود برخوردار نباشد و در مقابل بتواند صادرات موفقی داشته باشد.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت افزود: به نظر می رسد در یک شبکه در هم تنیده اقتصادی با بازارهای بین الملل است که می توان برای آزادسازی اقتصاد و توسعه صادرات غیرنفتی اقدام کرد.

وی تصریح کرد: اقتصادهای نوظهور پس از طی دهه های مختلف به این نتیجه رسیده اند که سیاست جایگزینی واردات با دیوار بلند تعرفه ای آن هم در عصر جهانی شدن محکوم به شکست است و بنابراین نباید رویکردهای افراطی مبنی بر آزادسازی بی برنامه و حذف حمایت از تولید را اتخاذ نمود.

افخمی راد تصریح کرد: در چین، برزیل، هند، مالزی و ترکیه نقش دولت در قالب بسترسازی در جهت توسعه صادرات و حمایت از بخش های دارای مزیت و دارای ارزش افزوده بسیار به چشم می خورد این در شرایطی است که در ایران نیز ادغام متولی بخش صنعت، معدن و تجارت با نیت هم افزایی بین سیاست های تجاری و صنعتی انجام شده است.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: چنانچه دولت حمایت های هدفمندی را در بخش صنعت انجام داده و مذاکره در جهت انعقاد معاهدات تجاری را به صورت همزمان پیش برد به طور قطع صادرات غیرنفتی کشور شکوفا خواهد شد.

وی اظهار داشت: روند پیشبرد منطقه گرایی در توسعه صادرات غیرنفتی همزمان با توجه بر بازارهای جهانی می تواند شرایط مناسبی را برای توسعه صادرات غیرنفتی رقم زند.

افخمی راد در پایان خواستار برنامه ریزی دولت برای الحاق هر چه سریعتر به سازمان جهانی تجارت شد.


ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها