Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
افزایش سهم سرمايه گذاري بخش خصوصي در طرح هاي ايميدرو
 

افزایش سهم سرمايه گذاري بخش خصوصي در طرح هاي ايميدرو

دوشنبه، 28 مهر 1393 | Article Rating
سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران طي يكسال گذشته، با فعال سازي 30 طرح راكد، با اجراي برنامه جديد توانست ميزان مشاركت و سهم سرمايه گذاري بخش خصوصي در اجراي طرح هاي بخش معدن و صنايع معدني را افزايش دهد.

از شروع به كار دولت يازدهم و طراحي استراتژي جديد،‌ ايميدرو با هدف پياده سازي اهداف سياست هاي اصل 44 قانون اساسي،‌ سهم سرمايه گذاري شركت هاي بخش خصوصي در طرح ها را بين 55 تا 80 درصد افزايش داده كه اين امر به مشاركت بيشتر بخش خصوصي در توسعه اين حوزه انجاميده است و با اين سياست مسير تقويت توان شركت هاي تخصصي، در اين بخش هموار شده است.

بر اساس سياست هاي جديد، با مشاركت 65درصدي بخش خصوصي در اجراي 7طرح فولادي استاني، ايميدرو اكنون تنها 35درصد از سهم اين طرح ها را در اختيار دارد به اين ترتيب گام بلندي جهت تحقق سياست هاي اصل 44 قانون اساسي برداشته شده است.

از سوي ديگر هم اكنون طرح هاي توسعه معادن سنگان كه شامل واحد توليد كنسانتره 2.4 ميليون تني و گندله سازي 5 ميليون تني است با مشاركت 51درصد بخش خصوصي و 49درصدي ايميدرو در دست اجرا است. همچنين اجراي طرح الكترود فولادي كه يكي از پروژه هاي استراتژيك صنعت فولاد به شمار مي آيد را كنسرسيومي از شركت هاي خصوصي بر عهده گرفتند كه با توجه به مشاركت 87درصدي شركت هاي خصوصي، ايميدرو تنها 17درصد سهم آن را در اختيار دارد.

همچنين در اجراي سياست توانمند سازي بخش خصوصي،‌ طرح گرين كك (كك سبز) كه مورد استفاده كارخانه هاي توليد شمش آلومينيوم است با مشاركت 80درصدي بخش خصوصي اجرايي شده و ايميدرو 20درصد از سرمايه گذاري را انجام مي دهد.

تصاویر
  • افزایش سهم سرمايه گذاري بخش خصوصي در طرح هاي ايميدرو
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها