Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
ذخاير سنگ آهن ايران ۵.۱ ميليارد تن است
 

ذخاير سنگ آهن ايران ۵.۱ ميليارد تن است

ﺳﻪشنبه، 29 مهر 1393 | Article Rating
عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن با تاکید بر ضرورت توسعه حضور بخش های غیردولتی در پهنه های جدید معدنی گفت :

به گزارش استیل ایران به نقل از ماین نیوز، ایران 5 و یکدهم میلیارد تن ذخیره سنگ آهن اکتشافی دارد که دو و هشت دهم میلیارد تن ذخیره قطعی و بقیه احتمالی است.

سجاد غرقی در نمایشگاه بین المللی معدن - صنایع معدنی - ماشین آلات - تجهیزات و صنایع وابسته گفت : فعالان بازار سنگ آهن کشور برای رقابت اثربخش با رقبای خارجی باید به خرد جمعی روی اورند و پیش نویس سند راهبردی سنک آهن کشور که با تلاش شماری از فعالان این عرصه تدوین شده است که آذرماه رونمایی می شود.

غرقی افزود: فعالان بخش سنگ آهن با سازماندهی در قالب کنسرسیوم - فعالیت های خود را سامان بخشند و به جای عرضه محموله های خرد در بازارهای جهانی - صادرات میلیونی در بازار سنگ آهن را مورد توجه قرار دهند.

غرقی گفت : ذخایر زیر زمینی باید در جهت رشد و توسعه کشور بهره برداری شود.
ایران در سال 2013 پس از کشورهای استرالیا- برزیل و آفریقای جنوبی چهارمین صادرکننده سنک آهن به چین بود.مجموع سنگ آهن صادراتی ایران در سال گذشته حدود 24 میلیون تن و به ارزش نزدیک دو میلیارد دلار بود.
بنابراین گزارش دهمین نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین آلات، تجهیزات و صنایع وابسته که در نوع خود از بزرگترین نمایشگاه منطقه آسیا محسوب می شود در سه روز اخیر با استقبال کم نظیر تولید کنندگان ، تجار و سرمایه گذاران ، متخصصان و شهروندان روبرو شد.

به گزارش ستاد خبری دهمین نمایشگاه بین المللی معدن و صنایع معدنی ؛ غرفه داران هم در غرفه ها پذیرای مراجعه کنندگان و مشغول تبادل اطلاعات پیرامون موضوع های مختلف این حوزه هستند.

بسیاری از معدن داران ،تولید کنندگان و ارائه دهندگان خدمات مختلف و سرمایه گذاران هم در حال رایزنی با غرفه داران برای صادرات تولیدات مختلف این صنعت هستند. در این نمایشگاه بیش از 120 شرکت و واحد تولیدی داخلی و 95 شرکت خارجی از کشورهای استرالیا، ایتالیا، آلمان، بلاروس، تایوان، ترکیه، چین، روسیه و قزاقستان حضور دارند که آلمان، چین و ایتالیا بصورت گسترده و گروهی در نمایشگاه مشارکت کرده اند.

در دهمین نمایشگاه بین المللی معدن و صنایع معدنی ایران این دستاوردها عرضه شده است : انواع صنایع و تجهیزات معادن زیر زمینی و روباز، دستگاهها، تجهیزات و ماشین آلات خاکبرداری ، ماشین آلات مشترک راهسازی و معدنی ، دستگاهها، تجهیزات و ماشین آلات حفر و نگهداری تونل، انواع ماشین آلات و تجهیزات حفاری ، دستگاهها و تجهیزات مرتبط به کانه آرائی و فرآوری معدنی ، تجهیزات مربوط به انتقال و جابجائی مواد معدنی ، ماشین آلات و تجهیزات اکتشاف معادن ، تجهیزات وابسته به ذوب و استحصال فلزات ، سنگهای ساختمانی و تزئینی، ماشین آلات ، تجهیزات و ابزار برش و فرآوری سنگ تزئینی ، سنگهای قیمتی و گرانبها ، معدن و محیط زیست ، سیستم های تهویه معادن نرم افزارها و سیستمهای پردازش داده های معدنی ، فناوری های نوین در صنعت معدن ، مواد منفجره و تجهیزات انفجار، تجهیزات تامین برق و روشنائی معادن ، تجهیزات، تخلیه و آبرسانی معادن زیرزمینی انواع کمپرسور، دستگاهها و تجهیزات آزمایشگاهی و آنالیز مواد معدنی ، تجهیزات ایمنی و بهداشتی معادن، تجهیزات نگهداری معادن ، تجهیزات، قطعات و لوازم یدکی ، شرکتها و پیمانکاران معدنی ، مهندسین مشاور، سرویسهای تاسیساتی و ساختمان در حوزه معدن، طراحی معادن، خدمات، توسعه و پژوهش و فناوری روز در بخش معدن، فرصت های سرمایه گذاری در بخش معدن ، بنادر و کشتیرانی (حمل و نقل در بخش معدن)، بخش بیمه در صنعت معدن .

تصاویر
  • ذخاير سنگ آهن ايران ۵.۱ ميليارد تن است
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها