Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

قیمت جهانی طلا ۸ دلار افزایش یافت

ﺳﻪشنبه، 29 مهر 1393 | Article Rating
قیمت جهانی طلا در معاملات امروز ۸ دلار افزایش یافت و به ۱۲۴۷ دلار در هر اونس رسید.

در حالی که تضعیف بیشتر شاخص های سهام در بازار اروپا تمایل به خرید طلا به عنوان یک سرمایه گذاری جانشین را افزایش داده است، قیمت فلز زرد پس از دو جلسه متوالی کاهش، امروز افزایش یافت، اما ترمیم نسبی تمایل به ریسک پذیری در سایر بازارها، موجب شد که افزایش قیمت محدود باشد.
قیمت طلا که در اوایل ماه جاری میلادی به پایین ترین رقم در طی بیش از یک سال گذشته رسیده بود، به دلیل ناپایداری بازارهای بورس در نتیجه کاهش چشم انداز رشد اقتصادی، تا حدودی ترمیم شده است.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 8 دلار افزایش به 1247 دلار رسید.
جاناتان بوتلر، تحلیلگر میتسوبیشی در این باره گفت: «عامل اصلی جهت دهنده به قیمت طلا اتفاقاتی است که در بازارهای بورس اروپا و حول قیمت دلار رخ می دهد.»
«شاید یک درجه بندی جدید در ریسک پذیری سرمایه گذاران در حال شکل گیری است... نگرانی از کاهش نرخ تورم در حوزه یورو و همچنین احتمال کاهش تورم در آمریکا، در دراز مدت تاثیری مثبت بر قیمت طلا خواهد گذاشت.»
ارزش شاخص های اروپایی در اوایل روز دوشنبه کاهش یافت، و افزایش های قابل توجه جلسه قبل را تا حدی کمرنگ ساخت. اما به طور کلی حس حاکم در بازارهای مالی کل جهان، اندکی روند ترمیمی را شاهد بود.
اس پی دی آر، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا نیز شاهد افزایش ورود سرمایه بوده است. حجم دارایی های این صندوق در هفته گذشته برای اولین بار از اوایل سپتامبر تاکنون، شاهد 1.5 تن افزایش بود.
موسسه ام کی اس امروز در یادداشتی نوشت، تقاضای فیزیکی از جانب بازارهای بزرگ در آسیا قوی بوده است، اما این روند فروکش خواهد کرد. «تقاضای فیزیکی عامل اصلی رشد 70 دلاری قیمت طلا نسبت به رقم 1182 دلار چند هفته پیش بوده است...اما اکنون که این هفته به موعد برگزاری جشنواره دیوالی نزدیک می شویم، احتمالا تقاضای فیزیکی در هند کاهش خواهد یافت»

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها