Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
بازار میلگرد اسیر دامپینگ؟
 

بازار میلگرد اسیر دامپینگ؟

پنجشنبه، 08 آبان 1393 | Article Rating
در حالی که روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری شاهد ثبات نسبی قیمت انواع محصولات فولادی در بازار آزاد بودیم، اما روز گذشته چهره کلی بازار حکایت از نوسان قیمت‌ها داشت نه ثبات.

به گزارش استیل ایران به نقل از  ماین نیوز، چهارشنبه در بازار مقاطع ساختمانی برخی نوردکاران بخش خصوصی در محدوده 5 تا 10 تومان قیمت میلگردهای تولیدی را کاهش دادند، بهای میلگردهای ذوبی هم در بعضی سایزها با کاهش و در سایزهای دیگر با افزایش ناچیز قیمت‌ها همراه شد، کمااینکه قیمت تیرهای ذوبی شاخه سبک و سنگین نیز در این روز به‌طور نامحسوسی رشد کرد. هرچند در این شرایط نرخ دیگر محصولات فولادی مانند انواع ورق، شمش و کلاف وارداتی، محصولات مفتولی و... تغییر چندانی را نسبت به روزهای قبل تجربه نکردند.

هم‌اکنون در بازار آزاد حجم معاملات به شدت پایین آمده و جز خرید و فروش‌های محدود، معامله سنگینی در بازار صورت نمی‌گیرد. مهم‌ترین اخباری نیز که در بازار میان خریداران و معامله‌گران رد و بدل می‌شود در ارتباط با خرید و فروش کلاف چینی وارداتی است که حجم زیاد واردات آن در طول هفته‌های اخیر موجب به هم ریختن بازار این محصول و کاهش زیاد قیمت داخلی و وارداتی آن شده است. در این میان البته اخباری هم از وجود میلگرد چینی آجدار با قیمت پایین در بازار شنیده می‌شود که شائبه دامپینگ این محصول به کشور را مانند کلاف بیش از پیش تقویت کرده است. برخی فعالان بازار درخصوص این مساله می‌گویند، اگر این اتفاق رخ دهد به زودی بازار میلگرد هم به سرنوشت بازار کلاف دچار خواهد شد که ملموس‌ترین نتیجه آن به‌طور قطع تعطیلی واحدهای نوردی و ورشکستگی آهن‌فروشانی است که بازارهای خود را از اجناس داخلی پر کرده‌اند.

در کنار تحولات بازار آهن، روز گذشته در بازار رسمی محصولات فولادی (بورس کالا) نیز ذوب‌آهن اصفهان و فولاد آلیاژی ایران در معاملات تالار صنعتی حاضر شدند. چهارشنبه ذوب‌آهن در دو تناژ سبک و سنگین سلف سبد میلگرد گرید A3 در سایزهای 12 تا 32 را به ترتیب با قیمت‌های 1700 و 1680 تومان در هر کیلو به تابلو آورد که عرضه تناژ سبک در حجم 594 تن، خریداری نشد، اما عرضه تناژ سنگین به میزان 25 هزار تن مورد مبادله قرار گرفت. این شرکت همچنین سبد میلگرد3 A در سایزهای 20 و 25 را هم با قیمت 1700 تومان در حجم 540 تن عرضه کرد که به فروش رسید. در نهایت فولاد آلیاژی ایران نیز در قالب یک معامله سلف 1150 تن سبد میلگرد A3 در سایزهای 16 تا 25 را به تابلو آورد که با قیمت 1655 تومان مورد استقبال خریداران قرار گرفت.


تصاویر
  • بازار میلگرد اسیر دامپینگ؟
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها