Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

درآمد 33هزارمیلیاردتومانی دولت از مالیات

پنجشنبه، 08 آبان 1393 | Article Rating

علی عسکری در حاشیه همایش بازرسان سازمان امورمالیاتی کشور در خصوص فاصله درآمدهای مالیاتی با بودجه کشور، افزود: این درآمدها نسبت به بودجه حدود 5 درصد انحراف دارد زیرا 95 درصد درآمدهای پیش بینی مربوط به 7 ماهه محقق شده است.

وی درباره پیش بینی درآمدهای مالیاتی در بودجه سال 94، اظهار داشت: هم اکنون مقدمات کار برای بودجه سال 94 شروع شده اما در مراحل مقدماتی هستیم؛ برنامه ریزی ها در این زمینه به گونه ای است که اقدامات لازم براساس برنامه های معاونت نظارت و راهبری رییس جمهوری انجام شود.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره برنامه های سازمان امور مالیاتی، اظهار داشت: عمده ترین تمرکز این سازمان در سال جاری بر پیشبرد طرح جامع و تحقق درآمدهای مالیاتی است.

عسکری درباره برنامه استخدام 12 هزار نفری در سازمان امور مالیاتی، گفت: برای این امر در سال 91 آزمونی برگزار شد و 5 هزار نفر براساس مجوز معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری و مدیریت و توسعه منابع انسانی رییس جمهور در سال گذشته استخدام شدند و 7 هزار نفر باقیمانده نیز در سال جاری استخدام می شوند. از آنجا که نزدیک به دو هزار نفر از شرکت کنندگان در آزمون قبلی قبول نشدند، برای تمکیل ظرفیت 12 هزار نفری قرار است در سال جاری آزمون برگزار شود.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی با تاکید بر اینکه نظام مالیاتی در دوره تحول قرار دارد، گفت: این تحول در بخش های نرم افزاری، سخت افزاری و اصلاحات ساختاری انجام می شود.همچنین مساله نظارت باید به شکل جدیدی انجام شود و باید از روشهای نوین در این راستا بهره گیری کرد.

وی گفت: از آنجا که برنامه ارتقای سلامت اداری و جلوگیری از فساد در دستور کار قرار دارد، باید به این امر توجه ویژه شود زیرا سازمان مالیاتی به لحاظ کارکردش همواره در معرض تهدید است.

عسکری درباره نقش بازرسان در سازمان امور مالیاتی کشور، اظهار داشت: یکی از رسالت های نظام مالیاتی ارتقا سلامت اداری است، از آنجا که در حوزه نظام مالیاتی ارتباط تنگاتنگی با مودیان وجود دارد لذا برای انجام امور مردم باید سلامت و شفافیت لازم وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه البته در برخی از موارد نیز مودیان در مراجعه به ادارات امور مالیاتی با مشکلات و نقایصی مواجه می شوند که لازمه این امر رفع کمبودها است،گفت: قرار است بازرسان چارچوب های کاری را هماهنگ و در برنامه ای نظام مند و هماهنگ شده در سراسر کشور اجرا کنند تا سلامت اداری و شفافیت در اجرای برنامه های کاری ارتقا یابد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: هرچند برنامه سلامت اداری از سال های گذشته وجود داشته اما در برنامه جدید امور نظام مند تر، منسجم تر و فراگیر ترشده است.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها