Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

حضور هیات های سرمایه گذاری خارجی در ایران 8 برابر شد

چهارشنبه، 14 آبان 1393 | Article Rating
مدیرکل سرمایه گذاری خارجی سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران از هشت برابر شدن حضور هیات های کشورهای مختلف برای سرمایه گذاری در ایران خبر داد و گفت: با رفع محدودیت های بین المللی شاهد حضور سرمایه گذاران خارجی در کشور خواهیم بود.

بوالفضل کوده ئی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا مبنی بر آنکه در صورت مثبت بودن نتایج مذاکرات هسته ای ایران این امر چه تاثیری بر روند سرمایه گذاری خارجی کشور دارد، افزود: سرمایه گذاری خارجی یک تعامل بین المللی است زیرا در هر تعامل بین المللی فاکتورهای داخلی و خارجی بر آن تاثیر خواهند گذاشت.

وی با اشاره به آنکه به لحاظ مباحث داخلی پتانسیل ها و ظرفیت سازی های مناسبی صورت گرفته و قانون تشویق و حمایت از سرمایه گذاری خارجی می تواند عامل تشویق خوبی برای جذب سرمایه گذاران خارجی باشد، از پوشش ریسک ها و رفع دغدغه های امنیت سرمایه گذاری خارجی خبر داد.

کوده ئی با اشاره به نهادسازی ها به عنوان مراکز خدمات سرمایه گذاری در استان ها، گفت: به عبارت دیگر ظرفیت سازی استانی مناسبی در کشور انجام شده است.

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری خارجی سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران افزود: هرچند در داخل کشور اقدامات مناسبی در ایجاد زیرساخت ها انجام شده اما به لحاظ بین المللی قطعا محدودیت های ناشی از تحریم ها هم وجود دارد و در انتقال سرمایه به کشور تاثیرگذار است.

کوده ئی تصریح کرد: با این حال علاقه و تمایل سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در ایران طی یکسال گذشته افزایش یافته است و حضور هیات های عالیرتبه به لحاظ کمی و کیفی از کشورهای مختلف دنیا در ایران چشمگیر بوده به طوری که شاهد 8 برابر شدن حضور این کشورها در یکسال گذشته نسبت به سال های پیش از آن بوده ایم.

وی گفت: این موضوع نشانگر این پیام است که با رفع محدودیت های بین المللی شاهد حضور سرمایه گذاران خارجی در کشور خواهیم بود، لذا با این نگاه اگر به سمت حل و فصل مسائل بین المللی برویم، شاهد حضور چشمگیر سرمایه گذاران خارجی خواهیم بود، چرا که حضور هیات های سرمایه گذاری خارجی نشانگر زمینه سازی، بسترسازی و ارزیابی بازار و سرمایه گذاری در کشور است.

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری خارجی سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران اظهار داشت: معتقدم که با حل و فصل این مسائل شاهد حضور گسترده سرمایه گذاران خارجی در کشورمان باشیم.

وی در پاسخ به پرسشی در مورد پیش بینی میزان و روند سرمایه گذاری خارجی در کشور، افزود: این موضوع بستگی به این دارد که با رفع محدودیت های بین المللی شاهد حضور گسترده سرمایه گذاران خارجی در کشور باشیم.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها