Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

کسری بودجه کمتر از ۲ میلیارد دلار

چهارشنبه، 21 آبان 1393 | Article Rating

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه کسری بودجه ماه های پایانی سال جاری با توجه به کاهش قیمت نفت کمتر از ۲ میلیارد دلار خواهد بود، گفت: ایران باید از اوپک فاصله بگیرد چراکه منافعی برای درآمدهای ما ندارد.

مهدی موسوی نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: کرسنت پروژه بسیار پیچیده ای و از طرف دیگر مقداری بی توجهی به این موضوع شد.

وی با بیان اینکه ایران می توانست خیلی بهتر درباره کرسنت عمل کند و بخش زیادی از منافع کشور را در این موضوع تامین می کردیم، افزود: الان کرسنت روال خود را طی می کند ولی باید رفتار دیگری صورت بگیرد از جمله اقدامی پیرامون اینکه در کرسنت تخلف صورت گرفته و این باید از طرف ایران بصورت رسمی اعلام می شد الان هم باید از طرق مختلف این موضوع را به عنوان واقعیت در حوزه حقوقی و دادگاه بین المللی دنبال کنیم.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه در پاسخ به این پرسش که رئیس جمهور از کاهش درآمدهای نفتی سخن گفته و در نقطه مقابل وزارت نفت از افزایش صادرات نفتی خبر میدهد، گزارش های رسمی کدام خبر را تایید می کند؟ تصریح کرد: من نمی توان عدد دقیقی بدهم، ولی نسبت به قبل افزایش صادرات داشته ایم اما با توجه به کاهش قیمت نفت مشکل جدی در این حوزه داریم.

موسوی نژاد در پاسخ به این پرسش که با توجه به کاهش قیمت نفت و سکوت وزارت نفت ایران عملکرد دولت یازدهم را در این مورد چه گونه ارزیابی می کنید؟ افزود: متاسفانه خوب عمل نشد چراکه بهتر از این می توانستیم عمل کنیم، سازمان اوپک باید خیلی زودتر از این جلسه اضطراری برقرار می کرد البته ایران هم باید درخواست میداد ولی با بهانه هایی از این کار امتناع کرد.

وی گفت: سازمان اوپک وظیفه دارد در زمان کاهش قیمت نفت بلافاصله جلسه اضطراری برگزار کند و به سمت تامین منافع کشورهای اوپک برود، ایران خیلی راحت باید از اوپک بکشد بیرون و کار خود را انجام دهد، دلیلی ندارد قوانین و زیرساخت های اوپک را بپذیریم ولی متناسب با منافع خودمان نتوانیم عمل کنیم، وزارت نفت نباید این را راحت بگیرد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه قطعا کاهش قیمت نفت در سه ماهه نخست 94 تاثیر بسیار منفی در حوزه های درآمدی و اعتبارات ایران خواهد داشت، درباره کسری بودجه امسال تصریح کرد: کسری بودجه اواخر سال و در اسفند ماه اثر خود را نشان میدهد اما در اصل در سه ماه نخست سال آینده با توجه به کاهش قیمت نفت شاهد اثرات آن خواهیم بود. کسری تقریبا زیر 2 میلیارد دلار در سال 93 خواهد بود.

وی گفت: اگر صادرات 1.8 میلیون بشکه برسانیم با توجه به کاهش قیمت نفت الزاما باید نفت را در بودجه 94 براساس 80 دلار ببندیم تا به درآمد همین سال برسیم. اگر شرایط بدتر از وضعیت فعلی شود نفت در بودجه سال بعد کمتر از 80 دلار می شود.


ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها