Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

سرمایه‌گذاری 60 درصدی خارجی‌ها در پروژه سنگان

دوشنبه، 26 آبان 1393 | Article Rating
رییس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: یک شرکت خارجی برنده طرح احداث کارخانه گندله‌سازی و کنسانتره سنگان شده و با توجه به اینکه راه‌اندازی این پروژه یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد، این شرکت تا 60 درصد سرمایه‌گذاری می‌کند.

مهدی کرباسیان، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ایمیدرو برای احداث کارخانه گندله سازی و کنسانتره سنگان طی فراخوان عمومی از بخش خصوصی دعوت به مشارکت کرد که در پی آن، شرکت های واجد شرایط مالی، فنی و اجرایی در قالب کنسرسیوم های متشکل از شرکت های داخلی و خارجی برای همکاری اعلام آمادگی کردند.

وی افزود: پس از بررسی شرایط متقاضیان توسط کمیته فنی و بازرگانی ایمیدرو، در نهایت صلاحیت سه کنسرسیوم متشکل از شرکت های سرمایه گذار توانمند اعلام شد و اکنون پس از ارائه پیشنهاد قیمت، یک شرکت خارجی برنده قطعی شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، به گفته کرباسیان این شرکت تا 60 درصد در پروژه سنگان سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: از 2.7 میلیارد تن ذخیره سنگ آهن کشور یک میلیارد تن در مخزن بزرگ سنگ آهن سنگان است و راه‌اندازی این پروژه یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد.

وی افزوود: طرح های احداث کارخانه گندله سازی سنگان با ظرفیت پنج میلیون تن و کارخانه کنسانتره با ظرفیت 2.4 میلیون تن در جوار معادن سنگ آهن سنگان (شمال شرق کشور) اجرا می شود.

کرباسیان گفت: کارخانه سیمان ونزوئلا که اکنون به مرحله تولید رسیده، در نیمه آذر جاری با سفر معاون اول رییس جمهور ایران به ونزوئلا به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها