Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
بدهي چادرملو بزرگ‌نمايي شده است
 

بدهي چادرملو بزرگ‌نمايي شده است

یکشنبه، 02 آذر 1393 | Article Rating
معاون امور معادن و صنايع معدني وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اينكه كل بهره مالكانه پيش‌بيني شده براي سال جاري بين 1300 تا 1400 ميليارد تومان است، گفت:‌ بخشي از اين مبلغ تاكنون پرداخت شده و بخش ديگري هنوز پرداخت نشده است.

جعفر سرقيني در گفت‌وگو با خبرنگار ماين نيوز درباره اظهارات اخير يكي از نمايندگان مجلس مبني بر بدهي سنگين دو شركت چادرملو و گل گهر و شكايت از وزير اقتصاد به دليل وصول نكردن اين مطالبات گفت:‌ هر دو شركت هم در زمينه حقوق دولتي و هم در زمينه حق انتفاع بدهكار هستند اما نه به آن ميزاني كه اعلام شده است.

وي با خودداري از اعلام رقم دقيق بدهي دو شركت يادشده و با بيان اينكه اين رقم بعدا به صورت رسمي اعلام مي‌شود، درباره خبر منتشر شده مبني بر شكايت از وزير اقتصاد به خاطر وصول نكردن مطالبات از دو شركت چادرملو و گل گهر گفت: بحث شكايت مطرح نيست بلكه مجري ماده 48 قانون محاسبات وزارت امور اقتصادي و دارايي بوده كه از اين وزارتخانه خواسته شده آن‌را اجرا كند.

سرقيني درباره چگونگي دريافت حق انتفاع و حقوق دولتي معادن اظهار كرد: عامل دريافت و واريز به خزانه حق انتفاع ايميدرو و عامل دريافت و واريز به خزانه حقوق دولتي معادن نيز وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

معاون امور معادن و صنايع معدني وزارت صنعت، معدن و تجارت بار ديگر با تاكيد بر اينكه بدهي چادرملو و گل گهر آن ميزاني نيست كه در رسانه‌ها اعلام شده و حتي بدهي آنها در سال گذشته كمتر هم بوده است، افزود: براي سال كاري كل بهره مالكانه دريافتي بين 1300 تا 1400 ميليارد تومان پيش‌بيني شده كه بخشي از آن تاكنون پرداخت شده و بخش ديگري هنوز پرداخت نشده است. ضمن اينكه حقوق دولتي هم براي امسال 350 ميليارد تومان پيش‌بيني شده كه هنوز چيزي از آن پرداخت نشده است.

به گزارش ماين نيوز، پيشتر نيز محمود نوريان مديرعامل شركت معدني و صنعتي چادرملو در گفت‌وگو با خبرنگار ماين نيوز با اشاره به اينكه چادرملو بدهي مالياتي كه قطعي شده باشد ندارد، گفته بود:‌ "ما سال قبل معادل 513 میلیارد تومان بهره مالکانه پرداخت کردیم که البته روی این عدد یک مقدار اختلاف محاسباتی وجود دارد که در حال برطرف کردن آن هستیم. این اختلاف حداکثر 300 میلیارد تومان است که امیدواریم به زودی با ایمیدرو بر سر حل آن به توافق برسیم."

او در پاسخ به این سوال که چادرملو برای سال جاری چقدر بهره مالکانه پرداخت خواهد کرد؟ عنوان کرده بود: "برای امسال فکر می‌کنم مبلغ 600 میلیارد تومان باید پرداخت کنیم که تاکنون نیز بخشی از آن پرداخت شده است."

نوريان همچنین با بیان اینکه چادرملو در سال 1390 مشمول پرداخت حق انتفاع نبوده است، گفته بود: "عنوان شده که چادرملو بالغ بر 1950 میلیارد تومان بدهی دارد که به هیچ‌وجه چنین چیزی صحت ندارد و اگر کسی مدعی است مدارک خود را ارائه کند. این‌را هم بگویم که ما حدود 700 میلیارد تومان از فولادسازان طلب داریم."
همچنين شركت معدني و صنعتي چادرملو به صورت رسمي نيز با انتشار جوابيه‌اي به ادعاهاي نادر قاضي‌پور، نماينده اروميه مبني بر بدهي سنگين اين شركت پاسخ داد كه متن اين جوابيه را مي‌توانيد اينجا مشاهده فرماييد.

تصاویر
  • بدهي چادرملو بزرگ‌نمايي شده است
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها