Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
رشد ۲۵۰ درصدي شركت‌كنندگان خارجي در ايران متافو
 

رشد ۲۵۰ درصدي شركت‌كنندگان خارجي در ايران متافو

دوشنبه، 03 آذر 1393 | Article Rating
مدير اجرايي یازدهمین نمايشگاه بين‌المللي متالورژي (ايران متافو) از رشد 250 درصدي حضور شركت‌هاي خارجي در نمايشگاه امسال ايران متافو خبر داد و گفت:‌ در نمايشگاه امسال ايران متافو حدود 300 شركت داخلي و 100 شركت خارجي حضور دارند.

عبدالكريم جلالي در گفت‌وگو با خبرنگار ماين نيوز درباره جزئيات برگزاري یازدهمین نمايشگاه بين‌المللي متالورژي (ايران متافو) با اشاره به اينكه اين نمايشگاه در فضاي داخلي به وسعت بيش از 8110 مترمربع برگزار خواهد شد، افزود: در نمايشگاه امسال ايران متافو بيش از 350 شامل 213 شركت داخلي حضور دارند. ضمن اينكه 138 شركت خارجي از طريق نمايندگي يا به صورت مستقيم نيز در نمايشگاه حضور خواهند داشت. نمايشگاه امسال از نظر متراژ نسبت به دوره قبل 70 درصد رشد داشته است و تعداد شركت كنندگان نيز از رشد مشابهي برخوردار بوده است، به ويژه اينكه تعداد شركت كنندگان خارجي در نمايشگاه ايران متافو رشد 250 درصدي را تجربه كرده است.

وي با بيان اينكه فضاي مثبت سياسي به وجود آمده در كشور از دلايل اصلي رشد تعداد شركت كنندگان خارجي در نمايشگاه ايران متافو امسال بوده است،‌ اظهار كرد:‌ نمايشگاه ايران متافو از يك امتياز ويژه ديگر نيز برخوردار بوده و آن اخذ تاييديه اتحاديه جهاني نمايشگاه‌ها است كه باعث شده اعتبار اين نمايشگاه دوچندان شود. در حال حاضر ايران متافو از معدود نمايشگاه‌هايي محسوب مي‌شود كه توانسته اين تاييديه را دريافت كند.

وي درباره جزئيات اين تاييديه گفت: صنعت نمايشگاهي در دنيا داراي يك اتحاديه جهاني است كه اين اتحاديه برحسب كيفيت و كميت نمايشگاه‌ها و استانداردهاي برگزاري نمايشگاه تاييديه‌هاي مربوطه را به نمايشگاه‌ها مي‌دهد.

وي در ادامه با بيان اينكه شركت‌هاي نامدار حوزه‌هاي فولاد، آلومينيوم، معدني، كوره‌سازان صنعتي، مواد اوليه و نسوز، ريخته‌گري و ... در نمايشگاه امسال ايران متافو حضور پيدا كرده‌اند، افزود: در حاشيه نمايشگاه قرار است همايش هم‌انديشي قراضه آهن چالش‌ها و فرصت‌ها با همكاري انجمن توليدكنندگان آهن و فولاد، انجمن صنايع بازيافت، بورس كالا، دفتر برنامه‌ريزي وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شود. ضمن اينكه همايش بتن‌هاي نسوز با همكاري فرانسوز يزد، همايش تست‌هاي غيرمخرب با همكاري ايرانيان هيبريد شمال و همايش تكنولوژي‌هاي نوين با همكاري انجمن دايكست ايران نيز در جريان برپايي نمايشگاه برگزار خواهند شد.

وي درباره مشوق‌هاي ارائه شده به شركت‌هاي خارجي جهت حضور در نمايشگاه ايران متافو عنوان كرد: ما تلاش كرديم تا حد ممكن امكانات و خدمات موردنياز را به شركت‌هاي خارجي ارائه دهيم كه از آن جمله مي‌توان به تلاش براي اخذ ويزاي شركت‌ها و تسهيلات براي ورود تجهيزات شركت‌هاي خارجي جهت حضور در نمايشگاه اشاره كرد. همچنين در طول برگزاري نمايشگاه نيز از غرفه‌گذاران پذيرايي خواهد شد. شركت‌هاي خارجي اگر نياز به مترجم داشته باشند نيز به آنها كمك مي‌كنيم. به طور كلي ايران متافو فرصت طلايي براي كشور است تا بتوانيم از طريق آن به شرايط اميدواركننده تجاري و صنعتي دست پيدا كنيم.

وي با بيان اينكه نمايشگاه ايران متافو طي روزهاي جمعه 7 آذر تا دوشنبه 10 آذر ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران و در سالن‌هاي مركزي 6، 7، 8، 9 و 27 برگزار مي‌شود،‌ گفت: ساعات بازديد از نمايشگاه نيز از 9 صبح تا 4 بعد از ظهر تعيين شده است. ضمن اينكه براي مراسم افتتاحيه كه ساعت 9:30 روز جمعه 7 آذر ماه در محل سالن‌هاي 8 و 9 برگزار خواهد شد، از مقامات عالي كشور از جمله وزير صنعت، معدن و تجارت و اعضاي كميسيون صنايع و معادن دعوت شده است.

وي با بيان اينكه برخلاف بسياري از نمايشگاه‌هاي صنعتي ديگر ايران متافو در زمينه اطلاع رساني و تبليغات شهري نيز اقداماتي انجام داده است،‌ اظهار كرد:‌ اميدواريم تمام كساني كه به تكنولوژي‌هاي روز حوزه معدن و صنايع معدني علاقه‌مند هستند از نمايشگاه امسال ايران متافو بازديد كنند.

وي همچنين درباره احتمال بارندگي در روزهاي برگزاري نمايشگاه ايران متافو و تمهيدات انديشيده شده براي راحتي غرفه‌داران گفت: سالن‌هاي نمايشگاه به طور معمول داراي سيستم‌هاي گرمايشي بوده و از اين نظر مشكلي نخواهيم داشت. از سوي ديگر با توجه به اينكه سايت نمايشگاه تهران طبق آمار بين‌المللي يكي از 10 سايت زيباي نمايشگاهي دنيا لقب گرفته شايد بارش باران باعث شود فضاي زيباي نمايشگاه براي بازديدكنندگان فربخش هم شود.

وي همچنين گروه‌هاي كالايي شركت كننده در نمايشگاه ايران متافو را به شرح زير اعلام كرد: آهن و فولاد، فناوري‌هاي ساخت فولاد، مهندسي، تهيه، نصب و اجرا EPC، تجهيزات و ماشين‌آلات (كوره‌ها، بوته آهنگري، پاتيل، غلطك، مشعل‌ها، گلوله‌هاي آسيابي، بلبرينگ‌ها، وسايل سنجش و اندازه‌گيري، ماشين‌آلات و تجهيزات گرمايش و سخت‌كننده، ماشين‌آلات و تجهيزات گرمايش و سخت‌كننده، ماشين‌آلات ليزري)، آلومينيوم، فلزات غيرآهني، معدن و صنايع معدني، تجهيزات و ماشين‌آلات، خدمات پيمانكاري، كوره‌هاي صنعتي، سيمان، سيستم‌هاي اندازه‌گيري و دوربين‌هاي كنترل كوره و مشعل، نسوزهاي شكل‌دار (آجرها، ديرگدازها)، نسوزهاي بي‌شكل، جرم‌هاي ويژه نسوز، سراميك‌هاي صنعتي، قطعات و تجهيزات نسوز، ريخته‌گري، قالب‌سازي، آهنگري، ماشين‌كاري، آبكاري، جوش و برش، شيرهاي صنعتي و تجهيزات كنترل سيالات، پروژه‌هاي صنعت و معدن، سرمايه‌گذاري و پروژه‌هاي نيروگاهي و توليد برق، راه‌سازي و ...، پروژه‌هاي طرح‌هاي تكميل و توسعه‌اي، لوازم و قطعات شير، عملگرها و محرك‌ها، مستقركننده‌ها، لوازم و ابزارهاي انتقال و كنترل سيالات.

تصاویر
  • رشد ۲۵۰ درصدي شركت‌كنندگان خارجي در ايران متافو
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها