Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
بحران در بازار فولاد قطعیست
 

بحران در بازار فولاد قطعیست

ﺳﻪشنبه، 04 آذر 1393 | Article Rating

به اعتقاد این تولید‌کنندگان حاضر در جلسه هم اندیشی انجمن و شرکتهای بزرگ فولادی، ترکیه با آنکه عضو سازمان تجارت جهانی است برای حمایت از صنعت فولاد خود تعرفه آنتی دامپینگ روی محصولات چینی وارداتی گذاشت و این به این معنا است که دنیا، سیاست تعرفه‌ای را در برابر محصولات چینی به رسمیت شناخته است، از این رو تولید‌کنندگان فولاد ایران نیز وضع چنین تعرفه‌ای را ضروری می‌دانند.

این فعالان صنعت فولاد با ابراز نگرانی از سونامی افت قیمت‌ها اظهار کردند: سرعت تحولات بسیار سریع خواهد بود که درصورت غفلت فرصتی برای عکس‌العمل باقی نخواهد ماند. بزرگان صنعت فولاد با اشاره به شناخت سایر کشورها از بازار ایران به‌عنوان بازار مصرف با پتانسیل بالا اظهار کردند: با توجه به نوپا بودن صنعت فولاد ایران، در صورت سونامی کاهش قیمت‌های جهانی این صنعت، کشور توان رقابت با آنها را ندارد، از این رو اتخاذ راهکارهای حمایتی از جمله وضع تعرفه واردات برای کنترل بازار داخل بسیار ضروری است، چراکه آثار و تبعات ناشی از خلأ سیاست‌های حمایتی از صنعت فولاد از قبل تا‌کنون به‌جامانده است.
با توجه به ضرورت وضع تعرفه واردات فولاد و محصولات فولادی، تولید‌کنندگان خواستار افزایش تعرفه واردات برای انواع تیرآهن حدود 25 درصد، میلگرد و انواع کلاف 35 درصد و شمش بین 15 تا 20 درصد شدند.

به گزارش خبرنگار استیل ایران ، طی هفته گذشته جلسه‌ای در وزارت صنعت، معدن و تجارت در ستاد تنظیم بازار به درخواست انجمن تولید‌کنندگان فولاد برگزار شد که امید است تا قبل از اینکه این صنعت به ورطه نابودی کشیده شود، تصمیمات جدی از سوی مسوولان اتخاذ شود.



تصاویر
  • بحران در بازار فولاد قطعیست
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها