Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

چین نفت ارزان ذخیره می‌کند

ﺳﻪشنبه، 11 آذر 1393 | Article Rating

در حالی که قیمت نفت طی ماه های اخیر ۴۱ درصد کاهش یافته چین در پی افزایش حجم ذخایر نفتی استراتژیک خود برآمده است.

به گزارش خبرگزاری  بلومبرگ، در حالی که چین به عنوان بزرگترین مصرف کننده انرژی در حال ذخیره کردن نفت خام است، ظاهرا نبرد اوپک با تولید کنندگان رقیب در بازار نفت، به سود پکن تمام شده است.
بر اساس اعلام موسسه انرژی اسپکتس در لندن، تلاش های چین برای افزایش ذخایر نفت خود ممکن است حجم واردات نفت این کشور در سال ٢٠١٥ را به میزان ٧٠٠ هزار بشکه در روز افزایش دهد. این بیش از نیمی از افزایش تقاضای جهانی ای است که توسط موسسه سیتی گروپ پیش بینی شده است. پس از آنکه سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) در نشست هفته گذشته خود، از کاهش تولید خود خودداری کرد، قیمت نفت برنت نسبت به بالاترین رقم ثبت شده خود در ماه ژوئن، ٤١ درصد کاهش یافت.
بدین ترتیب معدود سرمایه گذاران حاضر در بازار نفت که به افزایش مجدد قیمت ها امید بسته اند، حداقل می توانند روی افزایش تقاضای چین حساب باز کنند. با وجود رسیدن میزان تولید نفت آمریکا به بالاترین رقم در بیش از ٣ دهه اخیر، اوپک هفته گذشته تصمیم گرفت میزان تولید خود را کاهش ندهد و همین موجب تشدید فزونی عرضه در بازار نفت شد. در حالی که قیمت نفت روند کاهشی خود را ادامه می دهد و به سطح پایین ترین رقم در بیش از ٤ سال گذشته رسیده است، چین به دنبال افزایش حجم ذخایر نفتی استراتژیک خود است.
گوردون کوان، تحلیلگر بازار نفت در موسسه نومورا هولدینگز در این باره اظهار داشت: «این فرصتی طلایی برای افزایش حجم ذخیره نفت استراتژیک با قیمتی پایین است.» وی افزود، چین، «منتفع بزرگ» تصمیم اخیر اوپک خواهد بود.
بر اساس آمارهای گمرکی، چین در نه ماهه نخست امسال، واردات نفت خود را ٨,٣ درصد، معادل ٤٦٠ هزار بشکه در روز افزایش داد که سریعترین میزان رشد از سال ٢٠١٠ تاکنون است. آژانس بین المللی انرژی نیز پیش بینی کرد چین در طی ٢ دهه آینده، با پشت سر گذاشتن آمریکا، به بزرگترین مصرف کننده نفت جهان تبدیل خواهد شد.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها