Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

صنایع جذاب‌ برای سرمایه‌گذاران

شنبه، 15 آذر 1393 | Article Rating
روند سرمایه‌گذاری صنعتی در هفت ماه منتهی به مهر امسال، بیانگر آن است که از میان 33 گروه فعال در حوزه صنعت، «سایر محصولات کانی غیرفلزی» بیشترین جذابیت را برای سرمایه‌گذاران داشته است. تغییر گرایش سرمایه‌گذاران از سرمایه‌گذاری خرد به کلان را شاید بتوان یکی از عمده دلایل جذاب شدن این گروه صنعتی دانست. بررسی آمار طرح‌های در دست اجرای صنعتی به تفکیک درصد پیشرفت فیزیکی پروژه نشان می‌دهد که در گروه مذکور، معادل 13 هزار و 729 طرح جدید با پیشرفت بین صفر تا 20 درصد در حال اجرا است. پس از این گروه، «محصولات غذایی و آشامیدنی‌ها»، «محصولات از لاستیک و پلاستیک»، «محصولات فلزی فابریکی» و «ساخت مواد و محصولات شیمیایی» به ترتیب در جایگاه دوم تا پنجم جذاب‌ترین گروه‌های صنعتی برای سرمایه‌گذاری قرار گرفته‌اند. در کنار جذاب‌ترین صنایع از نگاه سرمایه‌گذاران، گروه‌های «جمع‌آوری، تصفیه و توزیع آب»، «تحقیق و توسعه»، «استخراج زغال سنگ و لینیت»، «کامپیوتر و فعالیت‌های مربوطه» و «محصولات از توتون و تنباکو» به‌ترتیب پنج گروه صنعتی است که کمترین جذابیت را برای سرمایه‌گذاری دارند. مطابق آمارها در مجموع، اجرای 64 هزار و 333 طرح جدید صنعتی تا پایان مهر ماه 93 کلید خورده که بین صفر تا 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
بررسی روند سرمایه‌گذاری صنعتی پیش‌بینی شده یا جواز تاسیس از ابتدای امسال تا پایان مهر ماه در حالی از تغییر گرایش سرمایه‌گذاران از سرمایه‌گذاری خرد به کلان حکایت دارد که گروه فعالیت «سایر محصولات کانی غیرفلزی» صدرنشین جذاب‌ترین گروه صنعتی برای اجرای پروژه جدید است.

بررسی آمار طرح‌های در دست اجرا به تفکیک 33 گروه صنعتی که بین صفر تا 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، نشان می‌دهد که در گروه «سایر محصولات کانی غیرفلزی» معادل 13 هزار و 729 طرح جدید در حال اجرا است. براساس آمارهای موجود، «محصولات غذایی و آشامیدنی‌ها» دومین گروهی است که تقاضا برای اجرای پروژه در آن بیش از سایر گروه‌ها است. در این گروه 9 هزار و 747 طرح جدید در حال اجرا است که بین صفر تا 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. گروه «محصولات از لاستیک و پلاستیک» با ثبت 6 هزار و 583 طرح در دست اجرا (با پیشرفت فیزیکی صفر تا 20 درصد) جایگاه سوم را در اختیار دارد.
جایگاه چهارم در میان 33 گروه صنعتی برای آغاز سرمایه‌گذاری به «محصولات فلزی فابریکی» اختصاص یافته است؛ به طوری‌که در این گروه تا پایان مهر ماه سال 93 معادل 5 هزار و 315 طرح در دست اجرا است. بعد از این گروه «ساخت مواد و محصولات شیمیایی» در رتبه پنجم قرار دارد. در این گروه معادل 3 هزار و 982 طرح صنعتی در دست اجرا است که بین صفر تا 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. براساس آمار اعلام شده در 7 ماه منتهی به مهر 93 در گروه «ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات» 3 هزار و 738 طرح که دارای پیشرفت فیزیکی صفر تا 20 درصدی است، در دست اجرا است؛ بنابراین این گروه ششمین گروهی است که سرمایه‌گذاران صنعتی بیشترین تقاضا را برای شروع سرمایه‌گذاری در آن داشته‌اند.مطابق آمارها در گروه «ساخت فلزات اساسی» معادل 2 هزار و 398 طرح جدید در دست اجرا است که رتبه هفتم را در میان جذاب‌ترین صنایع برای سرمایه‌گذاری در اختیار دارد.با توجه به تفکیک طرح‌های در دست اجرای صنعتی براساس درصد پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها از صفر تا 100 درصد، «سایر فعالیت‌های خدمات مهندسی» هشتمین گروه صنعتی است که بیشترین تعداد پروژه در این بخش در دست اجرا است. در این گروه معادل 2 هزار و 170 طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی صفر تا 20 درصد در دست اجرا است. بعد از این گروه «چوب و محصولات چوبی به‌جز مبل» با در اختیار داشتن 2 هزار و 80 طرح در دست اجرا با پیشرفت فیزیکی صفر تا 20 درصد در جایگاه نهم قرار دارد.همچنین «ساخت کاغذ و محصولات کاغذی» نیز در جایگاه دهم قرار گرفته است؛ به طوری‌که در این گروه معادل 2 هزار و 12 طرح صنعتی در دست اجرا است که پیشرفت فیزیکی آن صفر تا 20 درصد است. در کنار جذاب‌ترین صنایع از نگاه سرمایه‌گذاران که بیشترین تعداد پروژه در دست اجرا را در اختیار دارند، گروه‌های «جمع‌آوری، تصفیه و توزیع آب»، «تحقیق و توسعه»، «استخراج زغال‌سنگ ولینیت»، «کامپیوتر و فعالیت‌های مربوطه»، «محصولات از توتون و تنباکو»، «کشاورزی، شکار و فعالیت‌های خدماتی وابسته»، «انتشار و چاپ و تکثیر»، «ماشین‌آلات دفتری و حسابداری»، «تولید انرژی»و «استخراج کانه‌های فلزی» به ترتیب 10 گروه صنعتی با کمترین میزان تقاضا برای اجرای طرح‌های جدید است. مطابق آمارها در مجموع، اجرای 64 هزار و 333 طرح جدید صنعتی تا پایان مهر ماه 93 کلید خورده که بین صفر تا 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. از سوی دیگر، 6 هزار و 616 طرح با پیشرفت 20 تا 40 درصد، 5 هزار و 584 طرح با پیشرفت فیزیکی 40 تا 60 درصد و 3 هزار و 529 طرح با پیشرفت فیزیکی 60 تا 80 درصد در 33 گروه صنعتی در دست اجرا است. همچنین 4 هزار و 177 طرح دیگر صنعتی نیز وجود دارد که بین 80 تا 100 درصد پیشرفت فیزیکی دارند. از میان این تعداد طرح رو به اتمام صنعتی، همچنان گروه «سایر محصولات کانی غیرفلزی» با در اختیار داشتن هزار و 128 طرح صدرنشین است. 




ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها