Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
بانک‌ها نه‌تنها تسهیلات به تولید نداده‌اند بلکه اخیراً سختگیرتر شدند
 

بانک‌ها نه‌تنها تسهیلات به تولید نداده‌اند بلکه اخیراً سختگیرتر شدند

شنبه، 15 آذر 1393 | Article Rating
رئیس خانه صنعت و معدن ایران با بیان اینکه بانک‌ها و صندوق توسعه ملی سخت‌گیری‌های زیادی را برای اختصاص تسهیلات به واحدهای تولیدی دارند، گفت: واحدهای تولیدی که بدهی به شرکت گاز دارند در صورت تقسیط این بدهی باید سود ۲۴درصدی پرداخت کنند.

سید عبدالوهاب سهل‌آبادی با اشاره به اینکه در طول یک سال گذشته مصوبات و صحبت‌های مختلفی مبنی بر ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی برای جبران کمبود نقدینگی آنها مطرح شده است، اظهار داشت: حتی وزیر صنعت، معدن و تجارت هم در جلسات و سخنرانی‌های مختلف نحوه تخصیص تسهیلات به واحدهای تولیدی را هم اعلام کرد اما متأسفانه واحدهای تولیدی تاکنون با هیچ اقدام اجرایی برای رفع مشکلات خود روبه‌رو نشده است.

وی با بیان اینکه حتی صندوق توسعه ملی هم برای اختصاص تسهیلات به واحدهای تولیدی خیلی سختگیری می‌کند، افزود: تاکنون مشکلات تولید کنندگان به‌اشکال مختلفی به اطلاع نمایندگان مجلس و دستگاه‌های اجرایی رسیده است اما نمی‌دانم چرا مسئولین تدبیر جدی را در این خصوص انجام نمی‌دهد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران اضافه کرد: اخیراً سختگیری‌های جدیدی هم برای تولیدکنندگان در نظر گرفته شده است، به‌عنوان نمونه واحدهای تولیدی که بدهی به شرکت گاز دارند در صورت تقسیط این بدهی باید بهره 24 درصد را پرداخت نمایند. همچنین وصول مطالبات بانکی و ارزش افزوده با جرایم زیادی همراه شده که امکان فعالیت را برای تولیدکنندگان سخت‌تر کرده است.

سهل‌آبادی با اشاره به اینکه پشتوانه اقتصادی کشور جامعه صنعتی و معدنی است، تصریح کرد: علی‌رغم تمام مشکلات حمایت خود را از دولت خواهیم داشت تا در آینده گشایشی در رفع مشکلات به وجود آید.


تصاویر
  • بانک‌ها نه‌تنها تسهیلات به تولید نداده‌اند بلکه اخیراً سختگیرتر شدند
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها