Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

افزایش قیمت جهانی طلا به علت کاهش نرخ دلار

چهارشنبه، 19 آذر 1393 | Article Rating
در پی اظهارات برخی مقام های ارشد فدرال رزرو آمریکا در خصوص افزایش نرخ بهره و همچنین نگرانی ها نسبت به اوضاع اقتصادی و سیاسی یونان قیمت طلا امروز چهارشنبه نیز به بالاترین سطح خود در 7 هفته اخیر رسیده است.

قیمت طلا امروز با 0.2 درصد کاهش نسبت به روز گذشته به 1233 دلار در هر اونس رسیده است. قیمت طلا روز گذشته برای لحظاتی به بیش از 1238 دلار رسید که این رقم از 23 اکتبر تاکنون بی سابقه بوده است.

شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی برای سومین روز متوالی کاهش یافت که علت اصلی آن گمانه زنی ها در خصوص زمان افزایش نرخ بهره فدرال رزرو بوده است.

دنیس لاکهارت رئیس فدرال رزرو آتلانتا تاکید کرد که وی هیچ عجله ای برای افزایش نرخ بهره ندارد و ترجیح می دهد تا فدرال رزرو برای مدت زمان قابل توجهی نرخ بهره را نزدیک به صفر نگه دارد.

البته بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا موجب شده تا برخی تحلیلگران بر این باور باشند که فدرال رزرو تا اواسط سال 2015 میلادی نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

به گزارش استیل ایران به نقل از رویترز، مشکلات سیاسی و اقتصادی یونان نیز به ضرر ارزش دلار و شاخص سهام در بازارهای بین المللی بوده است.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها