Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
آسیایی ها برای مقابله با چین،‌ تعرفه واردات فولاد را افزایش دادند
 

آسیایی ها برای مقابله با چین،‌ تعرفه واردات فولاد را افزایش دادند

چهارشنبه، 26 آذر 1393 | Article Rating

کنفرانس تخصصی آهن و فولاد دوبی ٢٠١٤ در حالی به اتمام رسید که کشورهای منطقه خاورمیانه و شرق آسیا خبر از افزایش تعرفه واردات فولاد برای مقابله با تولیدات چینی دادند در این میان تصمیم مسوولان ایرانی نیز برای تولیدکنندگان داخلی اهمیت ویژه ای یافته است.

مدیر دفتر برنامه ریزی و راهبردی ایمیدرو که در کنفرانس مذکور حضور داشت،‌ درگفت و گو با خبرنگار ما با اعلام این خبر تصریح کرد: کاهش رشد اقتصادی چین و افت مصرف فولاد در آن کشور سبب شده بسیاری از کشورها در مناطق خاورمیانه، ‌شمال افریقا و شرق آسیا اقدام به طراحی تعرفه های جدید برای ممانعت از سرازیر شدن تولیدات مازاد از چین کنند.

امیر صباغ با اشاره به افت قیمت های جهانی سنگ آهن و فولاد،‌ سال ٢٠١٥ را سالی دشوار برای تولیدکنندگان این مجموعه اعلام کرد.

وی که درباره مباحث هجدهمین کنفرانس بین المللی آهن و فولاد که هفته گذشته در دوبی با حضور ٧٥٠ شرکت کننده از شرکت های معتبر جهان برگزار شد سخن می گفت ادامه داد: افت حدود ٢درصدی مصرف فولاد چین در ماه آگوست جاری که کاهش قیمت این فلز در آن کشور را در پی داشت تولیدکنندگان چین را وادار کرد، منطقه خاورمیانه از جمله ایران را هدف نخست خود برای صادارت فولاد در نظر بگیرند.

مدیر برنامه ریزی و استراتژیک سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با اعلام اینکه به رغم افت قیمت سنگ آهن،‌‌ قیمت قراضه کاهش چندانی نداشته است گفت:‌ این امر برای تولید و صادرات فولاد در ترکیه تهدید محسوب می شود و قیمت تمام شده و صادرات فولاد این کشور را در برابر کشور چین،‌ تهدید می کند.

به گفته وی،‌ ترکیه برای واردات فولاد تعرفه ٣٠درصدی،‌ مصر ٧,٣ درصدی و ویتنام ٣٧درصدی وضع کرده و همزمان شرکت های حاشیه خلیج فارس نیز در کنفرانس هفته گذشته آهن و فولاد،‌ درخواست خود را برای اعمال تعرفه ٣٠درصدی واردات فولاد اعلام کردند.

وی شرایط برای تولید سنگ آهن و فولاد را ناهموار خواند و خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه از یک سو ایران ٢٥درصد از مصرف فولاد در خاورمیانه را در اختیار دارد و از سوی بسیاری از طرح ها عمرانی در سال های گذشته تحرک چندانی نداشته اند، مصرف فولاد با رشد قابل ملاحظه ای در داخل همراه نیست که این امر برای فولادسازان داخلی تهدید به شمار می آید.

به گفته کارشناسان اقدامات کشورهای منطقه برای مقابله با فولادهای چینی با محدود کردن مسیر واردات و با وضع تعرفه های مشابه کشورهای دیگر،‌ می تواند مانع سرازیر شدن تولیدات چین به ایران و زیان تولیدکنندگان فولاد شود.

تصاویر
  • آسیایی ها برای مقابله با چین،‌ تعرفه واردات فولاد را افزایش دادند
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها