Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

سرمایه گذاری 1225میلیارد تومانی برای اکتشاف معدنی 200 هزار کیلومتر مربع

دوشنبه، 22 دی 1393 | Article Rating

معاون سازمان توسعه ونوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: برنامه اکتشاف 200 هزار کیلومترمربع از مساحت کشور با سرمایه گذاری یک هزار و 225 میلیارد تومان ظرف مدت سه سال در منطقه سنگان (خراسان رضوی) به اجرا گذاشته شده است.

امیر خرمی شاد افزود: سال اول برنامه مزبور که از دی ماه 1392 شکل اجرایی به خود گرفت 100 هزار کیلومتر از منطقه یادشده را تحت پوشش قرار می دهد و بقیه طی دو سال تکمیل خواهد شد.

وی اضافه کرد: برنامه اکتشاف ذخایر معدنی در چارچوب تفاهمنامه معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با سازمانهای ایمیدرو و زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور شکل اجرا به خود گرفت. 

معاون برنامه ریزی و توانمندسازی ایمیدرو اظهار داشت: ارزش طرحهای آتی این سازمان به 9 میلیارد دلار می رسد که به منظور توسعه و اجرای 29 طرح مختلف در بخشهای سنگ آهن، زغالسنگ، فولاد، مس، آلومینیوم، طلا، منیزیم و غیره صرف خواهد شد.

وی تصریح کرد: سازمان ایمیدرو برای جلب و جذب سرمایه گذاری در طرحها و پروژه های مختلف اولویت نخست را به ایرانی ها در داخل کشور داده، سپس هموطنان مقیم خارج از کشور در این بخش می توانند مشارکت داشته باشند و در نهایت سرمایه گذاران خارجی می توانند در زمینه های مربوطه در ایران فعالیت کنند.

خرمی شاد خاطرنشان ساخت: جمهوری اسلامی ایران قوانین و مقررات برای سرمایه گذاری خارجی را وضع کرده و امروز سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران به منزله دریچه ورود سرمایه گذاران خارجی به کشورمان محسوب می شوند.

وی یادآور شد: سازمان ایمیدرو تاکنون 17 میلیارد دلار در زمینه های تحت پوشش خود طی سالهای گذشته سرمایه گذاری انجام داده که موجب ایجاد 70 هزار شغل جدید شده است.

به گفته خرمی شاد، میزان ذخایر معدنی قطعی و احتمالی ایران 60 میلیارد تن ارزیابی شده که کمتر از 15 درصد از مساحت کشور تحت پوشش فعالیت اکتشافی قرار گرفته و ارزش این ذخایر حدود 750 میلیارد دلار برآورد شده است.

معاون سازمان ایمیدرو تصریح کرد: موقعیت ایران در خاورمیانه و همسایگی با 15کشور جهان که درمجموع جمعیتی بالغ بر 500 میلیون نفر را در خود جای داده اند و راههای ارتباطی، دسترسی به آبهای آزاد، منابع فراوان انرژی و ذخایر غنی معدنی در کنار مزیت های مختلف ،کشورمان را در جهان جایگاه ویژه بخشیده است. 

میزان استخراج مواد معدنی کشور در سالهای 92 - 1391 به ترتیب 390 و 420 میلیون تن اعلام شده و قرار است در سال پایانی پنجمین برنامه توسعه کشور (1394) به 570 میلیون تن برسد.

ایران با 68 نوع ماده معدنی به عنوان یکی از 10 کشور برتر دنیا از نظر تنوع مواد معدنی محسوب می شود و از نظر ذخایر در کنار 15 کشور شاخص جهان جای می گیرد.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها