Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

استقبال سرمایه گذاران خارجی از سرمایه گذاری در ایران کم نظیر است

پنجشنبه، 25 دی 1393 | Article Rating
'علی طیب نیا' پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران در قم، اظهار داشت: هم اکنون سرمایه گذاران خارجی زیادی منتظر ورود به ایران هستند که این شرایط نشان می دهد در آینده سرمایه گذاران بین المللی حضور چشمگیری در کشور داشته باشند.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه نمی توان رقم دقیقی را برای جذب سرمایه گذاری خارجی در سال 94 به دلیل تاثیر عوامل خارجی پیش بینی و اعلام کرد، افزود: پس از گذشت حدود دو سال که رشد سرمایه گذاری خارجی به دلیل تحریم ها و رکود اقتصادی با کاهش مواجه بود در سال جاری این سرمایه گذاری رشد مثبتی را پیدا کرده است.

طیب نیا همچنین خاطرنشان کرد: پیشرفت های سیاسی کشور در حوزه سیاسی و همچنین شناختی که جامعه جهانی از دیدگاه های صلح طلبانه نظام اسلامی پیدا کرد، سرمایه گذاران خارجی را بر آن داشت تا به دنبال فرصت های سودآوری در ایران باشند و این کشور را برای سرمایه گذاری انتخاب کنند.

وی همچنین با اشاره به راه اندازی مرکز جذب و خدمات سرمایه گذاری در استان قم، اظهار داشت: در قانون سرمایه گذاری کشور احکام مناسبی برای جذب و حمایت از سرمایه گذاران پیش بینی شده است، لذا این مرکز در همین راستا، تمامی دستگاه هایی که در زمینه اعطای مجوز سرمایه گذاری دخیل هستند را در یک محل و مرکز واحد به نام مرکز جذب و خدمات سرمایه گذاری جمع کرده تا مراحل صدور مجوز برای سرمایه گذاری را با سهولت انجام و آن را در اختیار سرمایه گذاران مختلف قرار دهند.

طیب نیا ابراز امیدواری کرد: استان قم با فعالیت این مرکز در بهبود شرایط کسب و کار و سرمایه گذاری، شاهد جذب سرمایه های بیشتر در درون خود باشد.
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها