Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

افزایش ۶۰ دلاری قیمت طلا در هفته‌ای که گذشت

شنبه، 27 دی 1393 | Article Rating

قیمت جهانی طلا در معاملات هفته گذشته ۶۰ دلار افزایش یافت و در پایان معاملات به ۱۲۷۶ دلار در هر اونس رسید.

به گزارش استیل ایران به نقل از تسنیم از بلومبرگ، در حالی که آشفتگی در بازار ارز اروپا موجب افزایش تقاضا برای خرید طلا شده است، قیمت فلز زرد دیروز بالاترین رشد هفتگی در 18 ماه گذشته را تجربه کرد.
قیمت طلا روز جمعه به بالاترین رقم در 4 ماه گذشته رسید. نشانه هایی از کاهش رشد در اروپا این نگرانی را تقویت کرد که مقامات اروپایی، سیاست محرک اقتصادی را تقویت خواهند کرد. پایین بودن نرخ تورم و رکود در اقتصادهای خارجی، احتمالا فدرال رزرو آمریکا را متقاعد خواهد کرد تا زمان افزایش نرخ بهره را به تعویق بیاندازد.
فین شافر، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «بلاتکلیفی بسیار بیشتری در اروپا و امریکا وجود دارد و این موجب تحریک بسیاری از سرمایه گذاران به سمت بازار طلا شده است... تجار احساس می کنند که طلا در کوتاه مدت قرار است گران تر شود.»
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا برای تحویل در ماه فوریه دیروز در بازار نیویورک با یک درصد افزایش به 1276 دلار و 90 سنت رسید. پیشتر قیمت فلز زرد به 1282 دلار و 40 سنت رسیده بود که بالاترین رقم از 2 سپتامبر تاکنون بود. این هفته، قیمت طلا 5 درصد بالغ بر 60 دلار افزایش یافت که بیشترین رشد هفتگی از 12 جولای 2013 تاکنون بود.
مجموع معاملات انجام شده 45 درصد بالاتر از متوسط 100 روزه بود. به دنبال کاهش ارزش یورو، که ناشی از تبعات اقدام بانک مرکزی سوئیس بود، ارزش دلار به بالاترین رقم در 11 سال اخیر رسید.
تجار و تحلیلگران شرکت کننده در تحقیق بلومبرگ، برای هفتمین هفته متوالی حس افزایشی نسبت به طلا داشتند. قیمت طلا از شروع سال 2015 تاکنون 7.8 درصد افزایش داشته که بالاترین رشد قیمت آغاز سال از سال 1986 تاکنون است.
حجم دارایی های اس پی دی ار گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا در روز 15 ژانویه 1.4درصد افزایش  یافت و به 717.15 تن رسید.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها