Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

32 طرح نیمه تمام و راکد در بخش معادن وصنایع معدنی فعال شد

شنبه، 27 دی 1393 | Article Rating

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طی یک سال گذشته تا کنون 32طرح نیمه تمام و راکدبا حمایت سازمان ایمیدرو و مشارکت بخش خصوصی فعال شده است.


مهدی کرباسیان افزود: فعال سازی هفت طرح فولاد استانی از جمله این طرح ها است که ظرفیت هر یک، سالانه یک میلیون تن برنامه ریزی شده و دربخش های احیا و فولادسازی هر کدام میزان پیشرفت های مختلفی دارند. 

رئیس هیات عامل ایمیدرو گشایش اعتبار دو طرح فولاد استانی در روزهای گذشته را یادآور شد و تصریح کرد: طی سال جاری 900 میلیارد تومان اعتبار به طرح های فولاد استانی تزریق شد.

فولاد سپیددشت (چهارمحال و بختیاری)، نی ریز (فارس)، قائنات (خراسان جنوبی)، میانه (آذربایجان شرقی)، شادگان (خوزستان)، سبزوار (خراسان رضوی) و بافت (کرمان) به عنوان هفت طرح فولاد استانی محسوب می شوند.

وی افتتاح کارخانه طلای زرشوران تکاب (آذربایجان غربی)با ظرفیت سالانه سه تن شمش طلا و بهره برداری از کارخانه سیمان سرواسول ونزوئلا با ظرفیت سالانه یک میلیون تن از جمله فعالیتهای انجام شده است.

کرباسیان اضافه کرد: قرار است طرح تولید شمش آنتیموان در زابل(استان سیستان و بلوچستان) نیز تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

وی فعال سازی طرح سنگان (خراسان رضوی) با پنج میلیون تن گندله و 2.4 میلیون تن کنسانتره، طرح های معادن گل گهر پنج و 6 (استان کرمان) و طرح های زغالسنگ که با اعلام فراخوان، بخش خصوصی برای اجرای این طرح ها اعلام آمادگی کرد و وارد مرحله اجرایی شد.

رییس هیات عامل ایمیدرو تصریح کرد: حمایت دولت موجب شد تا با وجود مشکلات و تحریم، طرح های راکد و نیمه تمام در بخش معادن و صنایع معدنی با همکاری بخش خصوصی و مناطق آزاد در کنار طرحهای جدید فعال شود که از جمله آنها طرح فولاد چابهار با ظرفیت سه میلیون تن است.

این مقام مسئول شروع پروژه های صنایع انرژی بر در منطقه ویژه پارسیان و لامرد را به عنوان دیگر برنامه های این بخش ذکر کرد.

به گزارش استیل ایران به نقل از ایمیدرو، جمهوری اسلامی ایران دارای 57 میلیارد تن ذخیره معدنی است که حدود 37 میلیارد تن آن ذخیره قطعی و بقیه احتمالی است. سال گذشته از پنج هزار و 400 معدن فعال کشور 420 میلیون تن مواد معدنی استخراج شد.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها