Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

افزایش ۵۴ دلاری طلا در هفته گذشته

شنبه، 27 دی 1393 | Article Rating
هر اونس طلا برای تحویل در فوریه در بازار نیویورک پس از افزایش 2.5 درصدی در معاملات روز پنج شنبه، 12.10 دلار یا 0.9 درصد در روز جمعه افزایش یافت و به 1276 دلار رسید که بالاترین قیمت از 29 اوت بود.

هر اونس طلا برای تحویل فوری هم 1.3 درصد افزایش یافت وبه 1278 دلار رسید.

طلا در یک هفته گذشته 53.90 دلار یا 4.41 درصد افزایش یافت که بزرگترین رشد هفتگی از اوت سال 2013 بود.

صعود طلا با وجود افزایش 0.7 درصدی ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای بزرگ صورت گرفت. طلا و دلار خلاف جهت یکدیگر حرکت می‌کنند. این فلز زرد به دلار معامله می‌شود از این رو صعود دلار معاملات آن را برای خریدارانی که از ارزهای دیگر استفاده می‌کنند گران‌تر می‌کند و بالعکس.

این فلز گرانبها پس از اینکه بانک مرکزی سوییس به کنترل ارزش فرانک در برابر یورو پایان داد و بازارهای مالی و ارزی در واکنش به این تصمیم با نوسان روبرو شدند، صعود کرد.

براساس گزارش رویترز، بازارهای سهام جهانی پس از نوسان روز پنج شنبه در وضعیت ثابتی قرار داشتند در حالیکه بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه آمریکا در پایین‌ترین سطح از ماه مه سال 2013 باقی ماند. بازده اندک هزینه نگهداری دارایی بدون بازدهی مانند طلا را کاهش می‌دهد.

ذخایر "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری طلای قابل معامله در بورس در جهان و معیار سنجش رضایت سرمایه گذاران است، روز پنج شنبه 1.35 درصد افزایش یافت و به 717.15 تن رسید.

با اینهمه تقاضای فیزیکی در پی گران‌تر شدن طلا در آسیا کاهش یافت و بهای معاملات بازار بورس طلای شانگهای در مقایسه با بازار جهانی یک تا دو دلار در هر اونس کاهش یافت.

به گزارش استیل ایران به نقل از ماین نیوز، طلا از ابتدای امسال تاکنون تحت تاثیر نشانه‌های تورم منفی و کندی رشد اقتصاد جهانی که احتمال تاخیر در افزایش نرخهای بهره در آمریکا را مطرح کرده است، 6.8 درصد صعود کرده است.


تحلیلگران شرکت مالی اچ اس بی سی سکیوریتیز پیش بینی کرده اند تقاضا برای طلا پس از دو سال کاهش متوالی قیمت، با افزایش تقاضای مصرف کنندگان آسیایی و بازگشت سرمایه گذاران به صندوقهای سرمایه گذاری طلا در سال 2015 بهبود پیدا خواهد کرد و با 15 درصد افزایش به 4127 تن می‌رسد.

طلا از سپتامبر سال 2011 که به رکورد بالای 1900 دلار صعود کرده بود، 35 درصد نزول کرده و پس از سقوط 28 درصدی در سال 2013، سال گذشته 1.4 درصد کاهش یافت که دومین سقوط سالانه متوالی بود. تحلیلگران گروه گولدمن ساش و سوسیته جنرال کاهش بیشتر قیمت طلا در سال 2015 را پیش بینی کرده اند در حالیکه گروه بانکی استرالیا و نیوزیلند و تی دی سکیوریتیز انتظار بهبود قیمت این فلز زرد را دارند.
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها