Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

روند مثبت بورس

شنبه، 27 دی 1393 | Article Rating
شاخص بورس تهران بعد از یک هفته حرکت نزولی،امروز با افزایش نسبی قیمت‌ها مواجه شد و به مسیر صعودی برگشت. 
 

به گزارش استیل ایران به نقل از ایسنا، بورس اوراق بهادار تهران که در یک هفته گذشته ریزش های سنگینی را تجربه کرده و زیان سهامداران را به شدت افزایش داده بود، امروز بالاخره مثبت شد. 

 
در بازار امروز شاخص بورس بیش از 100 واحد رشد کرد، اما با انتشار اخباری پیرامون مذاکرات هسته ای و نیز ادامه روند نزولی قیمت نفت، این افزایش تا سطح 60 واحدی افت کرد به طوری که در بازار امروز شاخص بورس تنها 62 واحد رشد کرد و به کانال 69 هزار و 608 واحد رسید. 
 
بورس تهران در حالی به روند منفی خود ادامه می دهد که عدم رخداد مثبت در حوزه سیاسی در کنار تداوم کاهش قیمت نفت و ابهامات لایحه بودجه 1394 و نیز تغییر رئیس سازمان بورس موجب شکل گیری روند منفی بازار سرمایه شده است.تجربه نشان می دهد بورس تهران در زمان بررسی لایحه بودجه تا تصویب قانون،همواره نوسانات منفی را شاهد بوده و با سردرگمی سهامداران مواجه است. 
 
این شرایط در حالی فضای تردید و ابهام را در بورس تهران تشدید کرده است که کارشناسان معتقدند بورس تهران در انتظار محرک قوی سیاسی و اقتصادی بوده و در صورت کاهش نرخ سود سپرده بانکی، انتشار اخبار مثبت پیرامون مذاکرات هسته ای کشور و نیز توقف روند نزولی قیمت نفت مثبت می شود. 
 
در بازار امروز و با مثبت شدن نسبی اوضاع بورس گروه های بانکی و خودرویی بار دیگر مورد توجه اهالی تالار شیشه ای قرار گرفتند زیرا صنعت خودرو و ساخت قطعات از گروه هایی هستند که با توجه به انعقاد قرارداد با شرکت های خارجی می توانند در مسیر رشد سودآوری حرکت کنند و بانکها نیز در صورت رفع تحریم ها وضعیت مطلوبی پیدا می کنند. 
 
بر این اساس در بازار امروز شرکتهای بانک ملت، بانک صادرات، سایپا، بانک تجارت، مپنا، ایران خودرو، بانک انصار، توسعه معادن و فلزات، ایران تراسفو و غدیر بیشترین تاثیر را در رشد شاخص گذاشتند و موجب شدند تا دماسنج بازار سرمایه بعد از یک هفته مثبت شود. 
 
این در حالی است که افت قیمت شرکتهای ملی مس، گل گهر، چادرملو، ارتباطات سیار، تاپیکو، فولاد مبارکه و مخابرات با افت قیمت خود مانع از رشد بیشتر شاخص بورس شدند.بر این اساس در بازار امروز شرکتهای ایران ترانسفو، سایپا و گلوکوزان از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شده و نوسازی و ساختمان تهران،گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو و سرمایه گذاری ساختمان ایران با بیشترین تقاضای فروش مواجه شدند. 
 
در بازار امروز حجم معاملات نسبتا مطلوب بود به طوری که در مجموع 645 میلیون سهم به ارزش 142 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه به 314 هزار میلیارد تومان رسید. 
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها