Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

نوسان طلا در بازار جهانی

دوشنبه، 29 دی 1393 | Article Rating
طلا در بازار جهانی در پی نگرانی سرمایه‌گذاران نسبت به نوسان بازارهای مالی و ارزی که تقاضا برای این فلز ارزشمند را تقویت کرد، همچنان در بالاترین سطح چهار ماه گذشته قرار گرفت.


هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات دوشنبه بازار سنگاپور حداثل 0.2 درصد افزایش و کاهش یافت و تا ساعت 11 صبح به وقت محلی با 0.3 درصد کاهش، 1276 دلار معامله شد.

در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در فوریه 1277 دلار در مقایسه با 1276 دلار در روز جمعه معامله شد.

این فلز پس از پشت سرگذاشتن بزرگترین رشد هفتگی از اوت سال 2013 تاکنون، به 1283 دلار صعود کرده بود که بالاترین سطح از دوم سپتامبر بود. این صعود حاصل اقدام غیرمنتظره بانک مرکزی سوییس در برداشتن سقف ارزش فرانک در برابر یورو بود که بازارهای مالی و ارزی را آشفته کرد و تقاضا برای دارایی مطمئن را افزایش داد.

بانک مرکزی سوییس در حالی به کنترل ارزش فرانک در برابر یورو پایان داد که بانک مرکزی اروپا قرار است پنج شنبه هفته جاری نشستی را برگزار کند و انتظار می‌رود در این نشست گسترش تدابیر محرک مالی به منظور پشتیبانی از رشد اقتصادی منطقه یورو تصویب شود. ذخایر "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری طلای قابل معامله در بورس در جهان و معیار سنجش رضایت سرمایه گذاران است، روز جمعه 1.9 درصد رشد کرد و به 730 دلار رسید که بزرگترین افزایش از ماه مه سال 2010 بود.

به گفته تحلیلگران، اگرچه طلا معمولا با یورو همراهی می‌کند و با ضعیف شدن ارزش این ارز واحد اروپایی در برابر دلار آمریکا، قیمت این فلز زرد هم کاهش پیدا می‌کند اما اکنون طلا از موقعیت خود به عنوان سرمایه گذاری مطمئن در برابر تردیدهای مالی سود می‌برد.

به گزارش استیل ایران به نقل از ماین نیوز، طلا هفته گذشته 4.7 درصد یا بیش از 53 دلار رشد کرد که تا حدودی به دلیل ضعیف شدن شاخص دلار برای نخستین بار در پنج هفته گذشته بود. افت قیمت‌های کالا این احتمال را مطرح کرده که ممکن است بانک مرکزی آمریکا از تصمیم خود برای نخستین افزایش نرخ‌های بهره از سال 2008 تاکنون عقب نشینی کند.

طلا از ابتدای امسال تاکنون تحت تاثیر نشانه‌های تورم منفی و کندی رشد اقتصاد جهانی که احتمال تاخیر در افزایش نرخ‌های بهره در آمریکا را مطرح کرده، 6.8 درصد صعود کرده است. افزایش نرخ‌های بهره به جذابیت دارایی‌های بدون بازده مانند طلا لطمه می‌زند.

در بازار فلزات ارزشمند دیگر، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.7 درصد کاهش، به 17.6688 دلار رسید. قیمت این فلز در هفته کذشته 7.8 درصد صعود کرد که بزرگترین رشد هفتگی از اوت سال 2013 تاکنون بود.

هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 0.2 درصد کاهش یافت و به 1264 دلار رسید و هر اونس پالادیم با 0.4 درصد کاهش، 754 دلار معامله شد.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها