Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

بازگشت روند مثبت به بازار سرمایه با ابهام زدایی

ﺳﻪشنبه، 30 دی 1393 | Article Rating
علی رحمانی در خصوص دلایل افت روزانه شاخص بورس و اوراق بهادار، با تاکید بر اینکه دولت باید حمایت عملی از بازار سرمایه انجام دهد، افزود: به عنوان مثال وزارت نفت باید به صورت مشخص در ارتباط با پالایشگاه ها و قیمت خوراک اظهار نظر کرده و بازار را از بلاتکلیفی در این خصوص خارج کند.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که این امر اتفاق بیفتد کمک بزرگی به بازار سرمایه شده و روند بازار تغییر می کند.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان آنکه بازار سرمایه زیاد حرف شنیده است، تصریح کرد: بهتر است دولت اقدامات عملی خود را آغاز کند تا روند شاخص ها تغییر یابد.

به گزارش استیل ایران به نقل از ایرنا، وی، اعلام خط مشی های مشخص از سوی وزارت نفت را برای بهبود بازار سرمایه ضروری دانست و افزود: فرآورده های نفتی از پالایشگاه های کشور با قیمت 95 درصد فوب خلیج فارس خریداری می شود و تنها 5 درصد سود باقی می ماند و در صورتی که کارآمدی پالایشگاه ها افزایش یابد بسیاری از مشکلات کاهش و میزان سوددهی ارتقا می یابد.


به گفته رحمانی، باید وضعیت پخش و پالایش فرآورده های نفتی مشخص شود و برهمین اساس باید منتظر اقدامات اولیه در این زمینه باشیم.

وی با اشاره به کاهش قیمت نفت، گفت: این امر سبب شده تا نقدینگی در جامعه کاهش و تنگنای شدید اعتباری ایجاد شود که در صورت گشایش در این مساله بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد. 
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها