Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
پیش‌بینی رشد قیمت سنگ آهن
 

پیش‌بینی رشد قیمت سنگ آهن

دوشنبه، 06 بهمن 1393 | Article Rating
واردات سنگ آهن چین در ماه گذشته به بالاترین سطح خود افزایش یافت و خرید به اوج خود رسید که دلیل اصلی آن ارزان تر شدن قیمت این ماده اولیه فولادسازان بود و همچنین بعضی از معادن در زمستان بسته می شوند که نیاز به واردات را افزایش داده است.


فروش با 29 درصد افزایش از 67.4 میلیون تن در ماه نوامبر به 86.85 میلیون تن در ماه دسامبر افزایش یافت و از 73.4 میلیون تن سال 2013 پیشی گرفت. واردات در ماه گذشته به بالاترین سطح خود رسید.

در طی سال 2014 کل واردات بیش از 932.5 میلیون تن شد که از 820.3 میلیون تن در سال 2013 بیشتر است. قیمت این محصول در سال 2014 حدود 47 درصد کاهش یافت به دلیل اینکه BHP، RIO و وآله تولیدات ارزان خود را افزایش دادند که موجب بالارفتن عرضه جهانی شده و کاهش مصرف یا تقاضا در چین مزید بر علت شد.

احتمالا در نیمه نخست امسال به دلیل شروع تجارت فصلی و کاهش رشد عرضه جهانی افزایش پیدا کند. ( بعضی از معادن درچین در طول زمستان تعطیل می شوند) که در نتیجه وابستگی کارخانه ها به ذخایر و واردات افزایش می یابد.

به گزارش استیل ایران به نقل از ماین نیوز، آخرین اطلاعات گمرک چین نشان می دهد که از موجودی انبارها در بنادر کاسته شده و افزایش واردات و کاهش موجودی در بنادر بیانگر این است که تقاضای زیربنایی رو به بهبود است.

واردات در سال 2015 همچنان افزایش خواهد داشت که نیروی محرکه آن افزایش تولید فولاد و افزایش عرضه سنگ آهن ارزان در سطح جهانی است.
قیمت سنگ آهن با عیار 62 درصد تحویلی به بندر کینگدائو در چین با 1.2 درصد کاهش به 70.3 دلار در هر تن رسید. قیمت پایه هم در 23 دسامبر به پایین ترین سطح خود در پنج سال گذشته یعنی 66.84 دلار در هر تن کاهش یافت و سپس در ششم ژانویه به بالاترین سطح خود در یک ماه اخیر یعنی 71.49 دلار در هر تن افزایش پیدا کرد.

موجودی انبارهای معادن

موجودی انبارها دربنادر چین در نهم ژانویه با 0.8 درصد کاهش به 99.85 میلیون تن رسید که پس از فوریه سال گذشته برای نخستین بار زیر 100 میلیون تن را نشان می دهد. از میزان موجودی ها برای هفتمین هفته در طی طولانی ترین دوره کاهش دو ساله مجددا کاسته شد و نیز از حجم ذخایر از اوج آن در ماه ژوئیه گذشته 12 درصد کاسته شده است.

حدود 71 درصد موجودی بنادر متعلق به فولادسازان و بقیه به تجار تعلق دارد. این میزان آمار مربوط به 44 بندر بوده که می تواند 30.37 روز فولادسازان چینی را تغذیه کند. واردات چین احتمالا امسال افزایش داشته باشد چون شرکت های معدنی بزرگ به تولیدات خود می افزایند که انتظار می رود شرکت های پرهزینه چینی را از بازار خارج کنند. 

با توجه به کاهش قیمت نفت قیمت سهام شرکت های BHP ( تولیدکننده نفت)، RIO و FMG به ترتیب 2.1 درصد، 1.8 درصد و 5.2 درصد کاهش پیدا کرده است.

پیش بینی می شود که در نیمه نخست سال جاری با اجرای طرح های توسعه صنعت فولاد در آسیا به میزان داد و ستد تجاری افزوده شده و در نتیجه قیمت سنگ آهن 10 درصد افزایش پیدا کند.

به هر صورت پیش بینی این است که در نیمه نخست امسال قیمت سنگ آهن به طور میانگین به 82 دلار در هر تن رسیده و سپس در نیمه دوم سال به 77 دلار در هر تن کاهش پیدا کند.

به دلیل رکود در بازار مسکن و ظرفیت های مازاد صنعتی، اقتصاد چین در سال گذشته ضعیف ترین رشد را در طی دو دهه داشته است. بانک مرکزی چین نرخ بهره را در ماه نوامبر سال گذشته برای نخستین بار پس از 2012 کاهش داد تا رشد اقتصادی را افزایش دهد.

به گزارش بلومبرگ، با فرا رسیدن زمستان و کاهش موجودی انبارها واردات در سال 2015 افزایش خواهد داشت چون فولادسازان به تولیدات خود خواهند افزود و واردات سنگ آهن ارزان نیز همچنان ادامه خواهد داشت.

تصاویر
  • پیش‌بینی رشد قیمت سنگ آهن
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظرات

شنبه, 19 خرداد,1397

Neel

bookmarked!!, I really like your website!

نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها