Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

بورس در انتظار اعلام سودهای سال آینده

ﺳﻪشنبه، 28 بهمن 1393 | Article Rating
بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته شاهد جو آرامی بود که در آن شاخص کل به میزان 67 واحد رشد کرد. در بازار دیروز معامله‌گران در حالی فعالیت خود را شروع کردند که در اکثر بخش‌های بازار نگاه‌ها به سوی اعلام سودهای سال آینده و تحولات مرتبط به آن معطوف بود. انتظار برای اعلام گزارش‌های شرکت‌ها در حال حاضر موجب فروکش کردن انگیزه معامله‌گران شده است؛ اکثر معامله‌گران در انتظار آن هستند تا از پیش بینی‌های سال آینده به برنامه‌ای برای ترکیب پرتفوی در سال آینده برسند. شاخص کل دیروز با رشد 67 واحدی در آستانه صعود به بالای مرز 65هزار واحد قرار گرفت. شاخص در حال حاضر کمتر از 7واحد برای رسیدن به این مرز فاصله دارد. 

در همین حال در تحولات مهم پیش روی بازار دیروز بررسی لایحه بودجه سال آینده کشور در صحن مجلس شورای اسلامی آغاز شد. مجلس که عصر روز یکشنبه کلیات لایحه بودجه را به تصویب رساند دیروز وارد بررسی جزئیات لایحه شد. در مهم‌ترین‌ مصوبه دیروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی با افزایش 5 درصدی قیمت هر لیتر فرآورده‌های نفتی برای توسعه پالایشگاه‌ها و زیرساخت‌های تامین و توزیع فرآورده‌های نفتی موافقت کردند. همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی دیروز با حذف 3 بند از تبصره 2 این لایحه موافقت کردند. 

به گزارش استیل ایران به نقل از ایرنا، طبق مصوبه مجلس الزام شرکت نفت برای پرداخت بهای نفت خام و میعانات گازی به‌صورت ماهانه حذف شد و بر این اساس دست شرکت ملی نفت برای واریز این مبلغ در هر زمان باز گذاشته شد. نمایندگان مجلس در بند «ح» این لایحه، بخش درآمدی آن را برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع دادند که در آن آمده بود: واردات و فروش فرآورده‌های نفتی با رعایت کیفیت و استانداردهای عرضه هر فرآورده در کشور در حدود قوانین و مقررات مربوط توسط بخش خصوصی مجاز است. 

در هر صورت مسوولیت تامین و تنظیم بازار با در نظر گرفتن تولیدات داخلی و زیرساخت‌های موجود با وزارت نفت است. عرضه بنزین و نفت گاز وارداتی در داخل کشور بدون یارانه و با احتساب سود متعارف بوده و مشمول مواد 38 و 39 قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 17 اردیبهشت 87 نیست. 


ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها