Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

طلا اوج می‌گیرد

ﺳﻪشنبه، 28 بهمن 1393 | Article Rating
با بسته بودن بازار آمریکا به مناسبت بزرگداشت روز تولد جورج واشنگتن نگاه‌ها در بازار طلا به سمت اروپا است جایی که یونان با طرفهای طلبکار اروپایی خود در مورد نحوه بازپرداخت بدهی‌های یونان مشغول مذاکره هستند.

بر اساس گزارشات رسانه ها به دلیل ترک میز مذاکره توسط طرف یونانی مذاکرات روز دوشنبه زودتر از موعد به پایان رسید. یونانی‌ها در بیانیه‌ای علت ترک مذاکرات را شرایط غیر قابل قبول و پوچ مطرح شده توسط کشورهای طلبکار در مورد نحوه باز پرداخت بدهی‌ها اعلام کرده اند.

جنیفر‌مک کئون اقتصاددان ارشد کپیتال اکونومیکس می گوید که شکست دور اخیر مذاکرات یونان را یک گام دیگر به سمت خروج از منطقه یورو نزدیک ساخته است.

به گزارش استیل ایران به نقبل از اقتصاد نیوز از کیتکو، بر خلاف شکست در دومین دور از مذاکرات یونان مک کئون می‌گوید ما می‌توانیم برای دست یافتن به یک راه‌حل کوتاه مدت امیدوار باشیم. او گفت مقامات اروپایی هنوز می توانند این ادعا را داشته باشند که طرف یونانی به اصلاحات مالی دست زده است و می‌توانند به بانک‌های یونانی اجازه استفاده از بودجه اظطراری از طریق اعطای کمک‌های نقدی بانک مرکزی اروپا را بدهند.

او اضافه می‌کند بدون کمکهای مالی ناچارا یونان به خروج از منطقه یورو می‌اندیشد. اگر شرایط به همین صورت ادامه پیدا‌کند و حتی دست یافتن به توافقی برای رفع نیازهای فوری یونان به این حد سخت باشد دست یافتن به راه حل بلند مدت برای بازپرداخت پایدار بدهی یونان و باقی ماندن همه اعضا در این اتحادیه بسیار بعید به نظر می‌رسد.

موسسه کپیتال اکونومیکس در گزارش اخیر خود قیمت طلا را به دلیل افزایش ناطمینانی در اروپا افزایشی پیش‌بینی کرده است.

بازار الکترونیکی COMEX دیروز دوشنبه در شرایطی بسته شد که قیمت طلا 1230 دلار و 80 سنت بود.



ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها