Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

قانون مالیات برارزش افزوده برای سال 94 تمدید شد

چهارشنبه، 29 بهمن 1393 | Article Rating
نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه و در ادامه بررسی جزییات بخش درآمدی لایحه بودجه سال 94 کل کشور با تصویب بند ب تبصره 9 لایحه بودجه سال 94 کل کشور مدت اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده را تا پایان سال 1394 تمدید کردند.

'علی رضا محجوب' نماینده مردم تهران در مجلس قبل از تصویب این بند به دلیل اینکه سال 93 سال پایانی اجرای آزمایشی این قانون بود، پیشنهاد کرد که بند ب تبصره 9 حذف شود تا دولت مجاب شود پیش از پایان آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده، لایحه جدیدی را تقدیم مجلس کند.

'علی عسگری آزاد' رییس سازمان امور مالیاتی نیز به عنوان نماینده دولت با حذف این بند مخالفت کرد و گفت: تا پایان سال جاری قانون دائمی شدن مالیات بر ارزش افزوده به مجلس تقدیم می شود.

وی ادامه داد: نزدیک به 27 هزار میلیارد تومان از درآمدهای مالیاتی کشور از محل مالیات بر ارزش افزوده اخذ می شود و حدود 13 تا 14 هزار میلیارد تومان نیز از محل عوارض دریافتی شهرداری ها تامین خواهد شد.

در نهایت پیشنهاد محجوب مورد موافقت نمایندگان قرار نگرفت و قانون مالیات بر ارزش افزوده برای سال آینده نیز تمدید شد.

به گزارش استیل ایران به نقل از ایرنا، نمایندگان مجلس همچنین با تصویب بند د تبصره 9 مقرر کردند اشخاصی که طبق اعلام سازمان امور مالیاتی کشور در سال 1394 طبق قانون مکلف به ثبت نام برای دریافت شماره اقتصادی می شوند، درصورت عدم ثبت نام در مهلت تعیین شده توسط سازمان مذکور، از کلیه معافیت ها و بخشودگی جریمه های مقرر در قانون مالیات های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده در سال مربوط محروم می شوند.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها