Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

قیمت نفت به 62.23 دلار رسید

چهارشنبه، 29 بهمن 1393 | Article Rating
قیمت نفت در بازارهای جهانی علی‌رغم کاهش 30 سنتی همچنان بالای 62 دلار در هر بشکه فروخته می‌شود.

با آغاز سال نو در برخی از کشورهای آسیایی و ادامه تعطیلات در این کشورها تا پایان هفته، معاملات در بازارهای جهانی نفت اندک است و قیمت نفت پس از افزایش حدود یک درصدی در جلسه گذشته، در معاملات امروز کاهش یافت اما هر بشکه نفت همچنان بالای 62 دلار مبادله می‌شود. 

به گزارش استیل ایران به نقل از فارس از رویترز، به گفته تحلیلگران، این کاهش در واکنش به افزایش قیمت‌ها طی 2 هفته گذشته صورت گرفت که بسیاری آن را بیش از حد می‌دانستند. 


هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 30 سنت کاهش 62.23 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 31 سنت کاهش 53.22 دلار معامله شد. 

بانک ای‌ان زد امروز اعلام کرد، ذخایر نفت خام آمریکا 417.9 میلیون بشکه است و انتظار می‌رود که این ذخایر در کوتاه‌مدت بیشتر افزایش یابد. 

درحال حاضر، قیمت نفت خام آمریکا 9 دلار ارزان‌تر از قیمت نفت برنت در جهان است که بیشترین فاصله قیمتی این دو نوع نفت از آگوست سال گذشته به شمار می رود. 

به گفته تحلیلگران، افزایش قیمت نفت برنت بیشتر به علت بی‌ثباتی موجود در خاورمیانه است. 

موسسه جی‌بی‌سی در این‌باره اعلام کرد، تحولات ژئوپلتیکی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا مجددا شدت گرفته است. 

این موسسه افزود، در لیبی، خرابکاری در مسیر خط لوله مرتبط‌کننده میدان سریر به بندر شرقی مرسی الحریقه سبب تعطیلی سریر که روزانه 185 هزار بشکه نفت تولید می‌کرد، شده است. از این‌رو، تولید نفت لیبی به کمتر از 150 هزار بشکه در روز رسیده است. 



ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها