Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

افزایش درآمدهای مالیاتی با جلوگیری از فرار مالیاتی نه افزایش نرخ

یکشنبه، 03 اسفند 1393 | Article Rating

وزیر اقتصاد گفت: دولت برنامه افزایش درآمدهای مالیاتی را با جلوگیری از فرار مالیاتی و نه افزایش نرخ در دستور کار خود دارد. 

علی طیب نیا عصر دیروز پس از پایان جلسه شورای گفتگوی دولت وبخش خصوصی در جمع خبرنگاران گفت: وابستگی بودجه دولت به نفت و سهم پایین درآمدهای مالیاتی در بودجه و همچنین سهم بالای درآمد ارزی ناشی از صادرات نفت موجب وابستگی اقتصاد ایران به نفت شده که البته عزم دولت کاهش وابستگی بودجه به نفت است .

وزیر اقتصاد افزود: با توسعه صادرات غیر نفتی بویژه صادرات خدمات فنی و مهندسی می توان سهم درآمدهای نفتی را در تراز پرداختی به حداقل رساند که در این باره  توفیقاتی حاصل شده طوری که در ده ماهه گذشته  تفاوت واردات کالا و صادرات غیر نفتی به حدود یک میلیارد دلار محدود شده است.

وی افزود: باید سعی کنیم تا درآمد پایدار برای دولت ایجاد کنیم از این رو طبیعی است بهترین راه، درآمد مالیاتی است بنابراین دولت باید سهم  درآمده ای مالیاتی را افزایش دهد اما این به معنای افزایش نرخ مالیات نیست.

وزیر اقتصاد گفت : طرح جامع  مالیاتی را  با هدف استفاده از روش ها و فناوریهای جدید اطلاعات و ارتباطات  و اصلاح  شیوه های تشخیص و وصول مالیات در دست اجرا  داریم و سعی می کنیم مالیات را براساس اطلاعات واقعی از درآمدهای مودیان  مالیاتی وصول کنیم از این رو بنا داریم مالیات جدید را از محل فرار مالیاتی وصول کنیم همانطور که  در موضوع مالیات بر ارزش افزوده سعی کردیم فشار بر تولید و تولید کننده کاهش یابد و بخشی از این  فشار متوجه مصرف شود .

وزیر اقتصاد گفت : اگر قرار باشد از درآمدهای موجود ، مالیات بیشتری بگیریم  نتیجه آن رکود اقتصاد کشور خواهد بود .

طیب نیا  افزود : اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم به مرحله نهایی خود رسیده و  ماده 168 آن  به طرح جامع  و ایجاد زیر ساخت های اطلاعاتی لازم  برای وصول مالیات اختصاص یافته  از این رو همه هماهنگی ها  را در سازمان امور مالیاتی ایجاد کردیم تا به محض تصویب و ابلاغ اصلاحیه این قانون  ، هر چه سریعتر آن را اجرایی کنیم .


ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها