Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

قیمت طلا کاهش یافت

دوشنبه، 04 اسفند 1393 | Article Rating

در حالی که پس از دستیابی به توافقی بر سر بدهی های یونان، و تداوم تعطیلی بازار چین به دلیل جشن سال نو، جذابیت بازار طلا کاهش یافته است، قیمت فلز زرد امروز در حدود رقم کلیدی 120 دلار، یعنی پایین ترین رقم 7 هفته اخیر در نوسان بود.

به گزارش استیل ایران به نقل از تسنیم از رویترز، قیمت هر اونس طلا پس از رسیدن به 1197 دلار و 95 سنت در جلسه قبل، امروز با اندکی تغییر به 1202 دلار و 70 سنت رسید. فلز زرد روز جمعه چهارمین هفته کاهش قیمت متوالی خود را تجربه کرد. وزرای دارایی حوزه یورو توافق کردند که بسته نجات مالی کشور مقروض یونان را تا 4 ماه دیگر تمدید کنند.

این توافق ریسک قریب الوقوع تمام شدن  پول دولت یونان در ماه آینده و خروج احتمالی آن از حوزه یورو را مرتفع کرد.
جیمز استیل، تحلیلگر بانک اچ اس بی سی در این باره گفت: «با تجه به اینکه چین موقتا از بازار خارج شده است و پیشرفتی ظاهری در بسته نجات مالی یونان دیده می شود، مسیر برای حداقل مقاومت برای طلا و نقره پایین به نظر می رسد.»

استیل افزود، تحولات کلیدی برای بازار طلا در این هفته می تواند سخنرانی جانت یلن، رئیس فدرال رزرو آمریکا در کمیته بانکی سنا در روز 24 فوریه و انتشار آمارهایی در مورد اقتصاد آمریکا باشد.

بازارهای چین، دومین خریدار بزرگ طلا در جهان از روز چهارشنبه به دلیل فرا رسیدن جشن سال نوی چینی تعطیل است و این مسئله موجب حذف این عامل حمایتی از بازار طلا شده است.

خرید طلای چینی ها معمولا مانع از افت شدید قیمت طلا می شود، اما در غیاب خریداران چینی، و تقویت ارزش دلار، فلز زرد به میزان قابل توجهی آسیب دیده است.

ارزش دلار در ماه های اخیر به دلیل پیش بینی ناظران در مورد افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا بالا بوده است.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها