Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

صادرات روزانه نفت اوپک ۳۵۰ هزار بشکه کاهش یافت

شنبه، 09 اسفند 1393 | Article Rating
نتایج تحقیق رویترز نشان می دهد که همزمان با به تعویق افتادن صادرات نفت از بنادر جنوبی عراق، عرضه نفت اوپک در ماه فوریه کاهش یافته و روند افزایش عرضه دومین تولید کننده بزرگ سازمان را کند کرده است.
نتایج این تحقیق همچنین نشان می دهد که میزان تولید نفت عربستان اندکی افزایش یافته است و این نشانه ای است مبنی بر اینکه  بزرگترین تولید کننده عضو اوپک همچنان استراتژی قبلی خود در مورد تمرکز بر حفظ سهم خود از بازار به جای کاهش تولید را دنبال می کند.
با این حال، بر اساس آمارهای حمل و نقل کشتی ها و اطلاعات به دست آمده از منابع آگاه در شرکت های نفتی، اوپک و موسسات مشورتی، عرضه واقعی نفت اوپک از 30.27 میلیون بشکه در روز در ماه ژانویه به 29.92 میلیون بشکه در ماه فوریه کاهش یافته است.

به گزارش استیل ایران به نقل از تسنیم، دلیل اصلی این کاهش، وضعیت بد آب و هوایی و کند شدن صادرات عراق و همچنین ناآرامی در لیبی عنوان شده است. اوپک در نشست ماه نوامبر خود به رغم افت قیمت ها و نگرانی اعضایی همچون ایران و ونزوئلا در مورد کاهش درآمدهای نفتی شان، تصمیم گرفت تا میزان تولید خود را بدون تغییر در سطح 30 میلیون بشکه در روز حفظ کند.

اولیور جاکوب، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «ممکن نیست این کاهش از جانب اوپک بوده باشد، اما این احتمال وجود دارد که کاهش عرضه ناشی از جنوب عراق باشد.»
با توجه به اینکه هنوز یک روز دیگر تا پایان ماه فوریه فرصت باقی است، حجم کل نفت عرضه شده می تواند تغییر کند. اما اگر میزان عرضه نفت اوپک در حد 29.92 میلیون بشکه باقی بماند، عرضه ماه فوریه می تواند پایین ترین میزان عرضه اوپک از ماه ژوئن تاکنون باشد.
بر اساس این گزارش، صادرات نفت از جنوب عراق از 2.39 میلیون بشکه در روز در ماه ژانویه به 2.05 میلیون بشکه رسید.
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها