Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
زیرساخت ها برای تولید 55 میلیون تن فولاد کافی نیست
 

زیرساخت ها برای تولید 55 میلیون تن فولاد کافی نیست

یکشنبه، 10 اسفند 1393 | Article Rating

به گزارش استیل ایران، سید رسول خلیفه سلطانی، دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با اشاره به سند چشم اندازظرفیت تولید فولاد کشور و رسیدن به 55 میلیون تن گفت:نگاهی به طرح های در حال احداث نشان می دهد که در صورت به بهره برداری رسیدن آنها و ورود طرح های جدید، تحقق این هدف متصور است اما بررسی زیرساخت های مهم تولید فولاد که اتفاقا درون بخشی هم نیستند، حکایت از عدم تطابق زیرساخت ها از جمله حمل و نقل و انرژی برای تولید 55 میلیون تنی فولاد دارد.

خلیفه سلطانی اظهارداشت: متاسفانه در چند سال اخیر صنعت فولاد به ‌لحاظ زیرساخت‌ تضعیف شده است که این یک تهدید بزرگ برای این صنعت محسوب می‌شود؛ به خصوص در بخش حمل و نقل ممکن است با گرفتاری‌هایی مواجه شویم. وی افزود: یک نکته مهم در خصوص حمل و نقل که با تدابیر درون بخشی باید با آن برخورد کرد، مسئله جانمایی صحیح واحدها و طرح های فولادی است.

خلیفه سلطانی در گفت و گو با نشریه تخصصی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران(چیلان)، در خصوص زیر ساخت مهم دیگر یعنی انرژی نیز تصریح کرد: برای تولید 55 میلیون تن فولاد در سال 1404 به5600 مگاوات برق، 18000 میلیون متر مکعب گاز و حدود 300 میلیون متر مکعب آب نیازاست. دبیر انجمن تصریح کرد:  تقویت شبکه گازرسانی به واحدهای تولیدی، یعنی مراحل پس از استخراج باید بسیار مورد توجه قرارگیرد. به طور خاص در بخش آب نیز  می بایست علاوه بر تقویت حوزه تامین، دقت بالایی در جانمایی طرح ها نیز باید صورت گیرد.

تصاویر
  • زیرساخت ها برای تولید 55 میلیون تن فولاد کافی نیست
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها