Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

قیمت طلا به ۱۲۰۹ دلار رسید

ﺳﻪشنبه، 12 اسفند 1393 | Article Rating
در حالی که ارزش دلار در برابر سبد ارزهای جهانی، به پایین تر از بالاترین رقم 11 سال اخیر رسیده است، قیمت طلا امروز پس از کاهش قیمت اولیه و رسیدن به زیر 1200 دلار، افزایش یافت.
اما پیش بینی افزایش نرخ بهره در آمریکا موجب مpدود شدن رشد قیمت شده و قیمت فلز زرد را پایین تر از بالاترین رقم 2 هفته اخیر که دیروز به ثبت رسید، نگه داشته است. به دلیل پیش بینی افزایش نرخ بهره در آمریکا در طی سال جاری، قیمت طلا در ماه فوریه بیشترین کاهش 5 ماه اخیر را تجربه کرد. فدرال رزرو آمریکا از سال 2006 تاکنون، نرخ بهره را افزایش نداده است.

به گزارش استیل ایران به نقل از تسنیم از رویترز، قیمت هر اونس طلا پس از کاهش حدودا یک درصدی در اوایل جلسه امروز و رسیدن به 1194 دلار و 90 سنت، با 3 دلار افزایش به 1209 دلار و 60 سنت رسید.

تقاضای بالای چینی ها برای طلا قیمت فلز زرد را از هفته گذشته تاکنون در بالای 1200 دلار نگه داشته است. قیمت طلا دیروز به 1223 دلار و 20 سنت رسید که بالاترین رقم دو هفته اخیر بود.
ارزش دلار نیز امروز در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی اندکی تعدیل شد و موجب شد که قیمت کالاهای ارزش گذاری شده به دلار برای دارندگان سایر ارزها پایین بیاید.
مارک تو، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «به رغم این حقیقت که اکثر مردم در مورد زمان دقیق افزایش نرخ بهره در امریکا با یکدیگر اختلاف نظر دارند، اما همچنان این اجماع نظر وجود دارد که این اتفاق در طی امسال رخ خواهد داد»
7 تن از 17 عضو فعلی فدرال رزرو گفته اند که حداقل می خواهند گزینه افزایش نرخ بهره در ماه ژوئن روی میز باقی بماند یا خواستار افزایش زودتر نرخ بهره شده اند.
تو پیش بینی کرد که قیمت طلا در کوتاه مدت بین 1180 تا 1220 دلار خواهد بود و تقاضا از جانب چین و هند هیچ گونه حمایت ادامه داری را از طلا به عمل نخواهد آورد.
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها