Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

افزایش 9 دلاری قیمت هر بشکه نفت خام ایران

شنبه، 16 اسفند 1393 | Article Rating
بر این اساس هر بشکه نفت سنگین ایران در این ماه نیز نسبت به ژانویه از افزایش بیش از 10 دلاری برخوردار شده و به 52 دلار و 22 سنت رسیده است.

قیمت هر بشکه نفت خام سبک ایران با افزایش حدود 9 دلاری به 54 دلار و 33 سنت رسید. 

به گزارش استیل ایران به نقل از ایسنا، بنا به اعلام شرکت ملی نفت ایران هر بشکه نفت سبک ایران در ماه فوریه با قیمتی معادل 54 دلار و33 سنت به فروش رسیده است. 


بر این اساس هر بشکه نفت سنگین ایران در این ماه نیز نسبت به ژانویه از افزایش بیش از 10 دلاری برخوردار شده و به 52 دلار و 22 سنت رسیده است. 

همچنین میانگین وزنی قیمت هر بشکه نفت ایران در ماه فوریه 53 دلار و 8 سنت بوده است. 

در ادامه روند کاهشی قیمت نفت در بازارهای جهانی، قیمت نفت‌خام سنگین ایران متناسب با شرایط بازار برای تحویل در ماه ژانویه کاهش یافت که البته سید محسن قمصری، مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت اعلام کرد که این اتفاق ارتباطی به رقابت میان کشورهای عضو اوپک ندارد. 

نیمه فوریه نیز وی از کاهش قیمت فروش نفت خام ایران در بازار خبر داد و گفت: رقابت در بازار آسیا برای به دست آوردن بازار فشرده است. 

وی همچنین در پاسخ به این که آیا ایران همانند عربستان قیمت نفت خود را در بازار آسیا کاهش خواهد داد؟ گفته بود که بالاخره باید رقابت کرد و ایران نیز فرمول قیمت نفت خود را کاهش می دهد؛ البته ضریب تغییر (Differential) شاید کاهشی باشد، اما بدون شک پایه قیمت افزایش یافته است.



ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها