Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

قیمت طلا کاهش یافت

شنبه، 16 اسفند 1393 | Article Rating

پس از انتشار آمارهای قوی تر از حد انتظار از بازار کار آمریکا که احتمال افزایش زودهنگام نرخ بهره در آمریکا را تقویت کرد و ارزش دلار را به بالاترین رقم در 11 سال و نیم اخیر رساند، قیمت طلا دیروز حدود 3 درصد کاهش یافت و به پایین ترین رقم در سه ماه اخیر رسید.

کارفرمایان آمریکایی استخدام ها را در ماه فوریه افزایش دادند و نرخ بیکاری در این کشور تقریبا به پایین ترین رقم در 7 سال گذشته رسید. این آمارها فشارها بر فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره در ماه ژوئن را افزایش می دهد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا دیروز با 2.6 درصد کاهش به 1167 دلار رسید و در مسیر بیشترین کاهش قیمت روزانه از اکتبر 2013 تاکنون قرار گرفت. فلز زرد همچنین در مسیر ثبت پنجمین جلسه متوالی کاهشی و بزرگترین کاهش هفتگی در یک ماه اخیر قرار داشت.
به گزارش استیل ایران به نقل از تسنیم از رویترز، افزایش نرخ بهره در آمریکا ارزش دلار را بیش از پیش افزایش می دهد و به تقاضا برای کالاهایی نظیر طلا آسیب می زند.

فرانسیس هادسون، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «بازار احتمالا بیش از حد برروی انتشار یک گزارش آماری تمرکز کرده بود.» وی افزود: «زمانی که بانک مرکزی می گوید که اقدام آتی اش وابسته به آمارهای اقتصادی خواهد بود، من اطمینان دارم که آنها قصد ندارند بگویند که یک گزارش آماری خاص تعیین کننده خواهد بود، زیرا آمارهای مربوط به بازار کار اغلب در معرض بازنگری های اساسی قرار می گیرند.»

تقویت ارزش دلار، قیمت کالاهایی نظیر طلا را که به دلار ارزش گذاری می شوند، برای دارندگان سایر ارزها گران تر می سازد.

داچ بانک در یادداشتی نوشت: «ما همچنان معتقدیم که تقویت بیشتر دلار آمریکا موجب وارد آمدن فشار بیشتر بر طلا خواهد شد.»

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها