Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

رشد نزدیک به صفر شاخص

چهارشنبه، 20 اسفند 1393 | Article Rating
بورس اوراق بهادار تهران دیروز همچنان شاهد جریان ضعیف داد و ستدها بود به‌گونه‌ای که بیشتر نمادها با مازاد عرضه مواجه شدند. در بازار دیروز معامله‌گران در حالی فعالیت خود را شروع کردند که نزدیکی به پایان سال بازار را بیش از پیش با کمبود نقدینگی مواجه ساخته است در این شرایط معامله‌گران با توجه به کمبود نقدینگی از خریدهای گسترده خودداری کرده‌اند. در همین حال عرضه اوراق صندوق سپاس، پذیره‌نویسی اوراق رایتل و همچنین نیاز به نقدینگی معامله‌گران حقوقی موجب شده است بازار بیش از پیش ضعیف شود. در نهایت بازار دیروز با حجم کم معاملات در بورس با رشد 57/ 0 واحدی شاخص مواجه شد.

در بازار دیروز همچنین معامله‌گران پس از مدت‌ها شاهد ارائه دوباره گزارش تولید و فروش پالایشگاه‌ها بودند امری که هنوز با میزان ریالی فروش و گزارش میزان سودآوری همراه نیست. سه‌پالایشگاه شیراز، تهران و لاوان آخرین آمار تولید و فروش سال جاری را اعلام کردند تا اولین نشانه جدی بازگشایی نماد ۶ پالایشگاه بورسی و فرابورسی در هفته آینده مشاهده شود.
در گزارش مقداری تولید و فروش 10 ماهه ارائه شده توسط مدیرمالی پالایشگاه تهران، مجموع تولید 11 قلم محصول برابر با 11 میلیون و 647 هزار و 990 تن اعلام شده است. پالایشگاه لاوان نیز طی 11 ماه سال جاری در برابر تولید 2 میلیون و 850 هزار و 344 تن در قالب 5 محصول اصلی، قادر به فروش 2 میلیون و 757 هزار و 777 تن شده است. همچنین پالایشگاه شیراز اعلام کرده از پیش‌بینی‌ تولید 3 میلیون و 245 هزار و 931 تنی برای 13 محصول طی سال جاری، قادر به تولید 3 میلیون و 11 هزار و 801 تن در 11 ماه سال شده است. این شرکت در شرایطی فروش 3 میلیون و 245 هزار و 931 تن را پیش‌بینی‌ کرده که از این حجم 2 میلیون و 963 هزار و 733 تن را در 11 ماه سال به فروش رسانده است. مدیرمالی پالایشگاه اصفهان از دریافت قیمت‌های جدید خوراک و فرآورده‌های جدید خبر داد و اعلام کرد در اولین فرصت صورت‌های مالی ۹۳ به سازمان بورس ارائه می‌شود. در این رابطه به نقل از مهدی صرامی‌: تلاش می‌شود تا در اولین فرصت صورت‌های مالی 93 و درآمد سال جاری «شپنا» در اولین فرصت و تا اواخر هفته جاری و حداکثر اوایل هفته بعد به سازمان بورس ارائه شود تا نماد این شرکت در بورس باز شود. در میان 6 پالایشگاه حاضر در بورس و فرابورس، نماد شرکت هزار میلیارد تومانی پالایشگاه اصفهان از اسفند سال گذشته و دیگر شرکت‌ها از تیر سال جاری بسته شده است. در بازار دیروز همچنین عرضه اولیه شرکت تولید مواد اولیه دارویی البرز بالک معادل 10 درصد از سهام مجموعه صورت گرفت و در نهایت پس از رقابت کارگزاران و معامله‌گران هر سهم «دبالک» با قیمت4750 ریالی پا به فرابورس گذاشت. همچنین شرکت مواد اولیه دارویی البرز بالک طی عملکرد 9 ماهه سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 93 موفق به پوشش 74 درصدی سود برآوردی 864 ریالی و تحقق سود 646 ریالی طی این دوره شده است. در گروه کاشی سازان نیز همچنان رکود حرف نخست را می‌زند، براساس آمار منتشره اکثر شرکت‌ها با دپو سنگین کاشی تولیدی مواجه هستند.  در گروه حمل‌ونقل‌ دیروز اولین پیش‌بینی‌ «حتاید» براي سال مالي آينده كه با تعديل منفي همراه بوده سهم را به صف فروش پرحجم برد. در مجموع بازار دیروز بازاری ضعیف بود که در بورس با معامله 63 میلیارد تومان و در فرابورس با 253میلیارد تومان داد‌و‌ستد سهام مواجه شد.






منبع:دنیای اقتصاد

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها