Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

قیمت نفت پایین نمی‌ماند

شنبه، 15 فروردین 1394 | Article Rating
تریور هاوزر یکی از شرکای رودیوم گروپ می‌گوید، همانطور که می‌دانید بازار نفت بسیار بی ثبات است و در حال حاضر در شرایط خاصی قرار دارد من نمی توانم قبول کنم که قیمت نفت فقط به خاطر توافق اخیر ایران پایین باقی خواهد ماند.

به گزارش استیل ایران به نقل از اقتصادنیوز از سایت Market Place، پس از اعلام دست یافتن به توافق بین ایران و 6 قدرت جهانی قیمت نفت طی روز جمعه بیش از 4 درصد کاهش داشت. 


در نگاه اول ایران دومین صادر‌کننده نفت OPEC است و همین مورد باعث می‌شود بسیاری از مردم این فرض را داشته باشند که لغو تحریم‌ها قیمت نفت در بازار جهانی بیش از پیش کاهش دهد بازاری که پیش‌تر توسط عرضه زیاد نفت خام ارزان اشباع شده است. این می‌تواند خبر بسیار بدی برای تولید‌کنندگان نفت شیل در آمریکا باشد.

اما کیت دوریان از مجله  Middle East Economic می‌گوید، با توجه به شرایط  فعلی تا رسیدن به موقعیتی که ایران بتواند دوباره به عنوان یک صادر‌کننده نفت پایدار معرفی شود محدودیت‌های بسیاری باقی است. او ادامه می‌دهد، من فکر می‌کنم بازگشت ایران به بازار جهانی نفت بسیار مشکل است از آن جهت که این کشور سهم خود را از بازار نفت و مشتریانش را از دست داده است من فکر می‌کنم راه پیش‌رو اصلا راه همواری برای ایرانی‌ها نیست.

برای بازگشت ایران به سطح تولید قبلی ایران نیاز به مقادیر عظیمی از واردات تکنولوژی نوین و سرمایه‌گذاری توسط کمپانی‌های خارجی دارد که بسیاری از آنها تمایل به این قمار ندارند. او می‌گوید به نظر می‌رسد شرایط برای ایران بین 3 تا 5 سال آینده به وضعیت قبل از تحریم‌ها باز گردد.

اما تریور هاوزر یکی از شرکای رودیوم گروپ می‌گوید، همانطور که می‌دانید بازار نفت بسیار بی ثبات است و در حال حاضر در شرایط خاصی قرار دارد من نمی توانم قبول کنم که قیمت نفت فقط به خاطر توافق اخیر ایران پایین باقی خواهد ماند.

هاوزر می‌افزاید بسیاری از تغییر و تحولات در بازار نفت می‌تواند اتفاق بیفتد که عرضه 1.5 میلیون بشکه‌ای ایران (در حال حاضر) را ببلعد. اتفاقاتی همچون کاهش تولید در لیبی، نیجریه و یا ونزوئلا.

هاوزر ادامه می‌دهد حتی با عدم سرمایه‌گذاری در صنایع نفتی ایران این کشور می‌تواند با اتکا به ذخایر خود صادرات نفتش را افزایش دهد.



ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها