Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

قیمت نفت به ۵۷ دلار رسید

ﺳﻪشنبه، 18 فروردین 1394 | Article Rating
درحالی که یک هیئت ایرانی این هفته برای فروش نفت بیشتر به پکن سفر کرده است، قیمت نفت برنت امروز تقریبا یک دلار کاهش یافت.
بازارهای نفت همچنین تحت تاثیر گزارش جدید گلدمن ساکس قرار داشت که اعلام کرد، برای کاهش رشد تولید در آمریکا، قیمت ها باید ماه ها پایین باقی بماند.
چین بزرگترین شریک تجاری و عمده ترین مشتری نفت ایران است که از سال 2012 یعنی زمان تشدید تحریم ها تاکنون تقریبا نیمی از نفت صادراتی ایران را خریداری کرده است.

به گزارش استیل ایران به نقل از تسنیم، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه می، امروز تقریبا یک دلار کاهش یافت و به 57 دلار و 26 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز با 50 سنت کاهش به 51 دلار و 64 سنت رسید.

گلدمن ساکس در گزارشی اعلام کرد، انتظار دارد حجم ذخایر نفت خام آمریکا تا ماه آوریل افزایش یابد و در بازه زمانی می تا سپتامبر یعنی زمانی که تقاضا برای سوخت جهت استفاده در سوخت خودروها و دستگاه های تهویه هوا به اوج خود می رسد، 350 هزار بشکه در روز کاهش یابد.
با این حال گلدمن ساکس تاکید کرده که در طی 3 ماه آینده موج افزایشی چندانی برای قیمت 40 دلاری ای که پیش بینی کرده نمی بیند، زیرا حجم ذخایر نفت خام آمریکا احتمالا تا ماه اکتبر مجددا افزایش خواهد یافت و در آستانه سال 2016 مجددا قیمت ها را تحت فشار قرار خواهد داد.
در این گزارش همچنین آمده است: «قیمت ها باید در ماه های آینده پایین باقی بماند تا رشد تولید نفت آمریکا به یک کاهش قابل توجه و پایدار برسد.»
انستیتوی نفت آمریکا قرار است آمارهای هفتگی خود از میزان ذخایر نفت خام آمریکا را امروز اعلام کند. آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا نیز روز چهارشنبه منتشر می شود.
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها