Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

قیمت جهانی طلا افزایش یافت

شنبه، 22 فروردین 1394 | Article Rating
قیمت طلا روز جمعه افزایش یافت، اما همچنان به دلیل تقویت ارزش دلار و قوت گرفتن احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا در سال جاری، در مسیر اولین هفته کاهشی در طی 4 هفته اخیر قرار داشت.

به گزارش استیل ایران به نقل از تسنیم، قیمت هر اونس طلا دیروز با 14 دلار افزایش به 1206 دلار و 46 سنت رسید. قیمت طلا که در معاملات اولیه دیروز ثابت بود پس از عبور از مقاومت فنی رقم 1196 دلار با سفارشات خرید بیشتری مواجه شد و بالاتر رفت.

اوله هانسن، تحلیلگر ساکسو بانک در این باره گفت: «این حرکت قیمت طلا در هفته ای رخ داده که ما واقعا هیچ خبر مثبتی برای بازار طلا نداشتیم، اما... مسیری که طلا هم اکنون در پیش گرفته، احتمالا موجب ایجاد اطمینان نسبی در بازار خواهد شد.»
«اما برای  رسیدن به رقم حدود 1225 دلار؛ ما باید شاهد برخی خریدهای واقعی باشیم.»
قیمت طلا در این هفته شاهد کاهش حدود 0.3 درصدی بوده است.
مت بردبارد، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «متوسط حرکت مثبت صد روزه قیمت طلا تا حدی نقش مقاومت افزایشی را ایفا خواهد کرد.»
طلا روز جمعه اثرات تقویت ارزش دلار و بازارهای بورس جهانی را که رشد خوبی را پشت سر گذاشته بودند، خنثی کرد.
اما تجار گفتند، چشم انداز بلند مدت در بازار طلا همچنان کاهشی است و پس از آنکه اظهارات مقامات فدرال رزرو نشان داد که افزایش نرخ بهره در ماه ژوئن هنوز محتمل است، افزایش قیمت ها خنثی شده است.
تحلیلگران موسسه تامسون رویترز گفتند، به دلیل سلامت نسبی اقتصاد آمریکا در مقایسه با اروپا و بازارهای نوظهور، قیمت طلا ممکن است امسال به پایین ترین قیمت 5 سال اخیر یعنی 1100 دلار برسد.
خرید طلا این هفته در آسیا ضعیف بود، زیرا تقویت قیمت ها اشتهای خرید را به خصوص در چین پایین آورد و احتمال یک فصل بارش ضعیف در هند نیز تقاضا در هند را تهدید کرد.
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها