Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
ایران با سنگ آهن قزاقستان فولاد تولید می‌کند
 

ایران با سنگ آهن قزاقستان فولاد تولید می‌کند

یکشنبه، 30 فروردین 1394 | Article Rating
رییس هیات عامل ایمیدرو خبر داد: ایران در نظر دارد با استفاده از منابع سنگ آهن قزاقستان و تولید کنسانتره و گندله و انتقال آن به داخل کشور، فولاد تولید کند.


مهدی کرباسیان رییس هیات عامل ایمیدرو در مورد نتایج سفر اخیر هیات ایرانی به قزاقستان گفت: در این سفر که همراه دکتر ظریف وزیر امور خارجه به کشور قزاقستان انجام شد، دو کشور بر همکاری های معدنی در بخش «روی»، «سنگ آهن»، «بوکسیت» و ...، مذاکره و توافق کردند.

وی تصریح کرد: کشور قزاقستان از نظر معدنی بسیار غنی است و ذخایر مطلوبی در معادن سنگ آهن، بوکسیت و طلا دارد.

رییس هیات عامل ایمیدرو خاطرنشان کرد: در اواخر سال 93، تفاهم نامه ای مشترک بین ایران و قزاقستان برای گسترش فعالیت های معدنی به امضا رسید که در سفر اخیر هیات ایرانی به این کشور بر اجرای این تفاهمنامه تاکید شد.

به گزارش استیل ایران به نقل از ماین نیوز، کرباسیان با اشاره به انجام ملاقات ها مختلف با مسولان معدنی قزاقستان در سفر اخیر، تصریح کرد: با توجه به تاکید وزیر امور خارجه بر گسترش روابط اقتصادی بین دو کشور، مقرر شد مهر ماه امسال در سفر ریس جمهور قزاقستان به ایران، همکاری های گسترده معدنی بین دو کشور پیگیری شود.

وی از تشکیل شرکت مشترک معدنی بین ایران و قزاقستان خبر داد و افزود: یکی از زمینه های همکاری، تشکیل شرکت معدنی بین ایران و قزاقستان است که این شرکت در گام نخست، سرمایه گذاری بر روی معادن سنگ آهن و روی را آغاز خواهد کرد.

رییس هیات عامل ایمیدرو تصریح کرد: با توجه ذخایر مطلوب سنگ آهن در قزاقستان و وجود زیر ساخت های مناسب نظیر خط راه آهن، برنامه سرمایه گذاری بر روی ذخایر سنگ آهن این کشور و تولید کنسانتره و گندله و نیز انتقال آن به شمال کشور جهت تولید فولاد جدی است و این موضوع توسط شرکت معدنی ایران و قزاقستان پیگیری و اجرا می شود.

وی در ادامه بیان داشت: سرمایه گذاری بر روی معادن بوکسیت، طلا و روی کشور قزاقستان هم از برنامه های جدی ایمیدرو است و امیدواریم برای تأمین مواد اولیه صنایع داخلی بتوانیم همکاری گسترده ای با این کشور داشته باشیم.

تصاویر
  • ایران با سنگ آهن قزاقستان فولاد تولید می‌کند
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها