Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

کاهش تورم به نفع تولید و رشد اقتصادی است نه به ضرر آن

پنجشنبه، 31 اردیبهشت 1394 | Article Rating

مشاور رئیس‌جمهور در امور اقتصادی با بیان اینکه کاهش تورم در بلندمدت سخت‌تر است، گفت: منتهی کاهش تورم به نفع رشد و تولید است نه اینکه به ضرر آن تمام شود.

مسعود نیلی در گفت‌وگویی در پاسخ به این سوال که دولت چه سناریوهایی برای جبران کسری بودجه هدفمندی یارانه‌ها در سال 94 دارد؟ اظهار داشت: انشاءالله بعد از نهایی شدن حتماً نتایج اعلام می شود ولی هنوز بررسی ها تمام نشده است.

وی درباره تعداد سناریوهای درحال بررسی و همچنین اینکه آیا تمرکز دولت بر افزایش قیمت حامل های انرژی خواهد بود یا حذف دهک‌های بالای درآمدی نیز گفت: اجازه دهید بعد از جمع بندی نهایی نتایج از سوی آقای نوبخت اعلام شود.

به گزارش استیل ایران به نقل از تسنیم، مشاور رئیس‌جمهور در امور اقتصادی در ادامه در ارتباط با نقدهای کارشناس‌های اقتصادی مبنی بر ضرورت توقف سیر نزولی تورم در نرخ فعلی و تمرکز بر تقویت رشد اقتصادی و ایجاد رونق اظهار داشت: اینکه می گویند تورم به هسته سخت رسیده به منظور این نیست که اولویت کاهش تورم رسیدن تا نرخ 15 درصد بوده و از 15 درصد به بعد باید مسیر را تغییر داد.

نیلی ادامه داد: بلکه منظور این است که دشواری کاهش تورم وقتی به ارقامی می رسد که در بلند مدت لنگر دارد خیلی بیشتر از تورم های خیلی بالاست. به عنوان نمونه تورم 100 درصد را به راحتی می توان به 50 درصد رساند و به دنبال آن 50 درصد را سخت‌تر می توان به 20 درصد کاهش داد.

وی با بیان اینکه نوع تورم در ایران تورم مزمن است،‌ تصریح کرد: به همین دلیل کاهش بخش بلند مدت تورم سخت‌تر است منتهی کاهش تورم به نفع رشد و تولید است نه اینکه به ضرر آن تمام شود.

مشاور رئیس‌جمهور در امور اقتصادی همچنین تأکید کرد: کاهش تورم باعث می شود تعدیل‌های اقتصاد کمتر شود و این به نفع رشد اقتصادی خواهد بود؛ بنابراین هدف کاهش تورم خوب است.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها