Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

قیمت اوراق تسهیلات مسکن افت کرد

پنجشنبه، 31 اردیبهشت 1394 | Article Rating
قیمت اوراق تسهیلات مسکن از ابتدای سال تاکنون روند متعادلی در پیش گرفته و در محدوده ی 70 تا 80 هزار تومانی در حال حرکت است به طوری که قیمت این اوراق در ابتدای سال و به خصوص بعد از بیانیه هسته ای روند نزولی به خود گرفت و به سطح 78 هزار تومان رسید.

اما بررسی میزان افزایش وام مسکن در جلسه 19 فروردین شورای پول و اعتبار قیمت این اوراق را تحت تاثیر قرار داد و مجددا آن را به سطح 80 هزار تومان برگرداند، اما با افزایش پیدا نکردن وام مسکن روند حرکتی آنها تغییر کرد.

اکنون نیز افزایش میزان وام مسکن به 80 میلیون تومان که توسط شورای پول و اعتبار به تصویب رسیده است، تاثیری در روند حرکتی این اوراق نداشت زیرا به گفته ی رئیس اداره ابزارهای نوین فرابورس، تسهیلاتی که دیشب به تصویب شورای پول و اعتبار رسیده مشمول دارندگان اوراق تسهیلات مسکن، نمی‌شود و روی قیمت این اوراق تاثیری ندارد.

بنابراین روند حرکتی قیمت تسه ها نسبت به هفته گذشته نشان می‌دهد که قیمت این اوراق با کاهش ناچیزی مواجه شده و "تسه" های بهمن و اسفند 1393 از 74 هزار تومان به محدوده 73 هزار تومان رسیده و تسه دی ماه در همان محدوده ی 74 هزار تومانی در حال معامله است.همچنین "تسه" آبان از 75 تومان به 74 تومان رسیده و تسه مهر ماه در همان محدوده ی 73 هزار تومان باقی مانده است.

به گزارش استیل ایران به نقل از ایسنا، تسه تیر ماه نیز از 75 تومان به 74 تومان رسیده و تسه مرداد به نیمه 73 هزار تومان بازگشته است و تسه شهریور نیز در همان محدوده 73 هزار تومان در حال حرکت است؛ این در حالی است که تسه فروردین از 74 هزار تومان به 72 هزار تومان رسیده و تسه اردیبهشت و خرداد نیز ماه از 76 هزار تومان در هفته گذشته به محدوده ی قیمتی سایر اوراق نزدیک تر شده است.


 قیمت اوراق تسهیلات مسکن در حالی با کاهش اندکی مواجه شده است که در حال حاضر عرضه و تقاضای برای این اوراق در حالت تعادل قرار داشته و حقیقی ها برای خریداری این اوراق مشارکت بیشترین دارند.


اوراق تسهیلات مسکن اوراقی است که متقاضیان استفاده از انواع تسهیلات مسکن باید در ازای هر 500 هزار تومان، یک برگه حق تقدم تسهیلات مسکن خریداری کرده و به بانک مسکن ارائه کنند. یعنی برای دریافت وام 45 میلیونی مسکن باید 90 ورقه حق تقدم تسهیلات (با احتساب قیمت 72 هزار تومان برای هر ورقه) به مبلغ شش میلیون و 480 هزار تومان خریداری شود.
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها